رضوانی: بازگشایی استخر‌ها شجاعت می‌خواهد

رئیس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو گفت: بازگشایی اماکنی همچون استخر‌ها در دوران پسا کرونا شجاعت می‌خواهد.

رضوانی: بازگشایی استخر‌ها شجاعت می‌خواهدمحسن رضوانی رئیس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو در گفت و گو با خبرنگار پایه و آبی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، شناگران در سطح آب تنفس تند دارند و یکی از راه‌های انتقال ویروس کرونا، تنفس است. تمرینات شنا بسیار حساس و مهم است. باز کردن اماکنی همچون استخرها شجاعت می‌خواهد.

او گفت: تمرین نداشتن شناگر به مدت یک هفته معادل تمرین نداشتن یک فوتبالیست به مدت ۳ ماه است.کلر ویروس کرونا را از بین می‌برد، پس قطعا درون آب برای ورزشکاران ما محیط امنی محسوب می‌شود. ورزشکاری که به بیماری کرونا مبتلا می‌شود ممکن است از نظر ریوی تا آخر عمر دچار مشکل باشد. برای یک ورزشکار که به صورت قهرمانی این رشته را دنبال می‌کند بسیار مهم است.  

رضوانی عنوان کرد: ما حتی یک نامه به ستاد ملی مقابله با کرونا ارسال کردیم و خواستیم که فقط شناگران ملی پوش به همراه مربیان خود به صورت جداگانه تمرین کنند که با این دستور عمل مخالفت شد. ما همچنان منتظر فرصتی برای بازگشایی استخر‌ها اهستیم.

رئیس فدراسیون شنا در ادامه اظهار کرد: تمرین نداشتن شناگران در استخر روی عملکرد آن‌ها تاثیر منفی می‌گذارد. تعدادی از شناگران بزرگ دنیا که تمریناتشان به ۲۰ کلیومتر در روز می‌رسد اعلام کردند که اگر نتوانند به مدت ۱۴ ماه در آب تمرین کنند در المپیک توکیو شرکت نخواهند کرد. همچنین مشکل دیگری که فدراسیون ما با آن دست و پنجه نرم می‌کند واترپلو است، چرا که در این رشته بازیکنان چهره به چهره در تماس هستند.

در شنا، شیرجه و واترپلو شانس کسب سهمیه المپیک داریم

رضوانی درباره شانس شرایط ملی پوشان شیرجه کشورمان بیان کرد: حمید کریمی ملی پوش شیرجه  به مدت ۶ ماه به کشور روسیه اعزام شده بود و مجتبی ولی پور  دیگر ملی پوش شیرجه، داخل کشورمان تمریناتش را دنبال می‌کرد. در رشته شیرجه تنها یک رقابت انتخابی المپیک باقی مانده است که در این مسابقه حدود ۸ ورزشکار اعزامی به المپیک مشخص می‌شوند. این رقابت برای ورزشکاران ما شانس کسب سهمیه المپیک را به وجود آورده است.

او درباره شرایط کسب سهمیه المپیک در رشته واترپلو عنوان کرد: در واترپلو پس از شیوع ویروس کرونا قرار شد قهرمان بازی‌های آسیایی جاکارتا به المپیک توکیو اعزام شود. ما در رابطه با این موضوع به فدراسیون جهانی اعتراض کردیم چرا که این تصمیم المپیک را زیر سوال می‌برد. ما پیگیر برگزاری یک مسابقه رفت و برگشت بین ایران و قزاقستان هستیم.  

رئیس فدراسیون شنا در پایان گفت: در اواخر اسفند ماه سال گذشته قرار بود ملی پوشان شنای کشورمان به مسابقات مجارستان اعزام شوند که متاسفانه به علت شیوع ویروس کرونا این رقابت ها به تعویق افتاد. شناگران ما در برخی از ماده‌ها کمتر از یک ثانیه با کسب سهمیه المپیک فاصله دارند. ۵ ملی پوش شنای کشورمان شانس کسب سهمیه المپیک را دارند.


بیشتر بخوانید: حذف ویدئوی شناگران ایرانی از اینستاگرام فدراسیون جهانی


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Korea (Republic of)
ندا
۱۵:۳۴ ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
ما به استخر واقعا نیاز داریم پسرم داره از دست میره تورو خدا باز کنید
Switzerland
ناشناس
۱۷:۵۵ ۱۹ خرداد ۱۳۹۹
سلام
بنده مدیر استخر هستم نزدیک چهار ماهه خودم که هیچ ده نفر از کارکنانم بیکار شدن گناه اونا چیه تورو خدا رسیدگی کنید همه جا بازگشایی شدن بجز استخر ها این ویروس با ماست چه بخواهیم چه نخواهیم چه بهتر بازگشایی بزن استخر ها با رعایت پروتکل های بهداشتی
Iran (Islamic Republic of)
وحید
۱۲:۵۲ ۱۴ خرداد ۱۳۹۹
تو رو خدا باز کنید. من نیاز به اب درمانی دارم.. میدونید وندی آدم سر این آب درمانی بدبخت شدن و درد شون بیشتر شده...امیدوارم روزی دچار درد ما بشید تا بفهمید....واقعا با چه منطقی میگید استخر خطرناک...
پاساژهای بزرگ تهران با بیش چند هزار مراجعه کننده باز بعد استخر کرونا انتقال میده...
واقعا شرم بر یک مشت گوسفند که دارن نظر میدن برای ما...
Iran (Islamic Republic of)
آرزو
۱۵:۱۳ ۰۵ خرداد ۱۳۹۹
شما به فکر خودتی نه ورزشکار جناب!
سالهاست ناجی و مربی هستیم، بدون بیمه و حقوقی که تصویب شده و هیچ نظارت و برخوردی با مدیران متخلف نیست؛ اونوقت شما بفکر شناگرای تیم هستی؟! نباش لطفا...الان از ورزش خداحافظی کنن بهتره تا اینکه بعد چندسال بفهمن جوونی شون تموم شده و هیچی ندارن، نه بیمه ای نه حقوقی نه پس اندازی نه پشتوانه ای...حتی کارگری هم نمیتونن بکنن چون سابقه کار ندارن و سن شون بالا رفته...
اتفاقا خوب شد کرونا اومد چشم ما باز شد که ورزش هیچ پشتوانه ای نداره تو این کشور.
خوب شد که مدیرای استخرا بیکار شدن.
آخرین اخبار