اثرات تحریم تجاری هوآوی، دودی که به چشم ترامپ می‌رود

به تازگی گزارشی منتشر شده که به ما از ضرر ترامپ پس از تحریم تجاری آمریکا خبر می‌دهد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، چند روز پیش دولت آمریکا اعلام کرد که تحریم‌های خود علیه هوآوی را تمدید کرده و آن را در بخش نیمه‌هادی‌ها، که در تولید گوشی هوشمند عضو حیاتی هستند، نیز گسترش داده است.

 به تازگی گزارشی منتشر شده که به ما از ضرر آمریکا در پی تحریم هوآوی خبر می‌دهد. برای ما سوال است که چه کسی این تصمیمات را در واشنگتن می‌گیرد، زیرا همیشه دود این تصمیمات در چشم آمریکا می‌رود. به عنوان مثال، ممنوعیت هوآوی از زنجیره تامین کالای آمریکا، برخی از شرکت‌های فناوری این کشور را ویران کرده است. هوآوی در سال ۲۰۱۸ چیزی در حدود ۱۸ میلیارد دلار از منابع آمریکا را خریداری کرد. اکنون امکان خرید تراشه‌های سطح بالا توسط هوآوی به تصمیم دونالد ترامپ واگذار شده است.

مطمئنا شما این فرد و تصمیمات عجیب او را می‌شناسید. این کشور پیشتر در بعضی موارد به چین نیاز داشت، اما اکنون این مسئله وجود ندارد. همچنین ترامپ به دلیل شیوع ویروس کرونا که گفته می‌شود آغاز آن از ووهان چین بوده، عصبانی است. در نتیجه به نظر نمی‌رسد این فرد تصمیم درستی درباره ادامه تجاری با هوآوی بگیرد.


بیشتر بخوانید


تحریم تجاری هوآوی

ضرر کلان شرکت TSMS

اما باید گفت تصمیمات احمقانه ترامپ، بیشترین تاثیر را روی شرکت صنایع نیمه‌رسانای تایوان (TSMC) خواهند داشت. در ماه مارس، دولت ترامپ گفت که می‌خواهد TSMC کارخانه‌ای را در آمریکا ایجاد کند تا تراشه‌های خود را در آن‌جا بسازد. گفته می‌شود ترامپ TSMC را مجبور کرده بود که این خبر را پیش از نوامبر، یعنی قبل از شروع انتخابات، اعلام کند. این بدان معناست که او قصد داشته از مشاغلی که با آمدن این شرکت در آمریکا ایجاد می‌شد، در رای‌گیری استفاده کند.

اما قانون جدید آمریکا به دلیل حذف ارتباط این شرکت با هوآوی، ضرر مالی بسیاری به آن وارد می‌کند. هوآوی دومین مشتری TSMC است. تنها سال گذشته ۵.۲ میلیارد دلار هوآوی از TSMC خرید کرده بود. اکنون با توجه این ضرر مالی به نظر نمی‌رسد این شرکت به آمریکا منتقل شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.