طرحی برای معلمان که «نوبخت» هم از پس اجرای آن بر نیامد!

احکام جدید فرهنگیان که قرار بود با احتساب رتبه بندی در هفته معلم صادر شود در پیچ هیئت وزیران گیر کرد و تلاش‌های نوبخت بی ثمر ماند.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش  گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، ماه گذشته بود که محمد باقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه برای پیگیری اجرای رتبه بندی فرهنگیان وارد عمل شد و بعد از برگزاری جلساتی با تشکل‌های فرهنگیان قرار بر این شد تا در هفته معلم طرح پر فراز و نشیب رتبه بندی بالاخره به ثمر برسد و احکام جدید همزمان با هفته معلم صادر شود.

اما گویی طلسم طرح رتبه بندی نشکست و طرحی که مدت‌ها در ایستگاه دولت گیر کرده بود و فقط یکی دوماه ماه اجرایی شد و تداوم پیدا نکرد، بار دیگر در بروکراسی‌های اداری نتایج ناموفقی داشت و قول‌های سازمان برنامه و بودجه هم به جای نرسید.

محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش چندی پیش درباره خلف وعده برای صدور احکام جدید متناسب با رتبه بندی فرهنگیان گفته بود که دستگاه‌های بالادستی مانند سازمان امور اداری و استخدامی برای انجام کار باید طبق مصوبه هیئت وزیران وارد عمل شوند و این موضوع در حالی پیش می‌رفت که کلاف سردرگم اجرای رتبه بندی صرفا از سوی سازمان و برنامه تا حدی حل و فصل شده بود.

تلاش‌های بی‌ثمر «نوبخت» برای اجرای طرح رتبه بندی معلمان/ طرحی از اجرایش از «نوبخت» هم خارج است/ پاسکاری رتبه بندی فرهنگیان به هیئت وزیران

ایستگاه هیئت وزیران مقصد نهایی اجرای رتبه بندی می شود؟

روز گذشته هم حاجی میرزایی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه، شرط اجرای صدور احکام را تصویب هیئت وزیران دانست و از پیگیری موضوع خبر داد، اما در کنار این شرایط همین امروز بود که رئیس سازمان برنامه وبودجه در صفحه شخصی اینستاگرام خود اعلام کرد که  «با ابراز مجدد قدرشناسی خود نسبت به معلمان عزیز برای ترمیم رتبه‌بندی معلمان آن چه را که در محدوده اختیاراتم بود و قولی که برای پیگیری و اجرای آن داده بودم انجام دادم، اما مسئولان مستقیم اجرای آن نظر دیگری دارند.

به هر صورت از این پس موضوع رتبه بندی از اختیار و توان من خارج است.»

با این وجود چشم انتظاری معلمان برای اجرای رتبه بندی که از هفته معلم تا امروز ادامه داشت، حالا باید به سمتی دیگر منتقل شود و منتظر باشند که آیا در هیئت وزیران این موضوع به نتیجه خواهد رسید یا خیر.

تلاش‌های بی‌ثمر «نوبخت» برای اجرای طرح رتبه بندی معلمان/ طرحی از اجرایش از «نوبخت» هم خارج است/ پاسکاری رتبه بندی فرهنگیان به هیئت وزیران

آنچه تا امروز از ظواهر امر بر می‌آید حذف رتبه بندی و اکتفای معلمان به همان اعمال ۵۰ درصد امتیاز قانون خدمات مدیریت کشوری است که اسفند ماه ۹۸ اجرا شد و افزایش حقوقی را هم برای آن‌ها به دنبال داشت؛ طرح رتبه بندی همچنان طرحی گره خورده با بروکراسی‌های پیچیده اداری است و هر از گاهی در پیچ یکی از دستگاه‌ها گیر می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۵ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
طرح رتبه بندی هیاهو برای هیچ
-
ناشناس
۱۰:۴۴ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
در حد حرف شعار بدون عمل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۱ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
بابا دیگه خسته شویم به قران امروز فردا یه بار بگین تمومه دیگه چرا الکی هر روزم رسانه ای میکنید آخه!!
Canada
محمد
۱۴:۲۴ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
آقای حاجی میرزایی جوری میگن در دولت باید تصویب بشه که انگار نه انگار خودشانم جزو هیئت دولتند.اینا اگه دلشون بخواد کارسختی نیست.قانون واجرا وهمه چی دست خودشونه.متاسفانه هیچ کدام از وزرای آموزش وپرورش کاری نکردند واسه معلمان.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۷ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
خدا رحم کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۰ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
بیچاره معلم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۷ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
خدا بدادمون برسه
Iran (Islamic Republic of)
م
۱۸:۰۴ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
متاسف