مورفی: ۱۰۰ هزار آمریکایی در آستانه مرگ هستند و سنا کاری نمی‌کند

سناتور کریس مورفی در پیامی توییتری از عملکرد سنای آمریکا در مواجهه با بحران کرونا در این کشور انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، سناتور کریس مورفی، نماینده مجلس سنای آمریکا در انتقاد از عملکرد سنای این کشور در مواجهه با بحران همه‌گیری ویروس کرونا در پیامی توییتری نوشت: «به زودی ۱۰۰ هزار آمریکایی خواهند مرد و کاری که سنا انجام می‌دهد این است که نه مرخصی با حقوق را تصویب می‌کند، نه کمک‌های مالی به کسب و کار‌های کوچک را تمدید می‌کند و نه کمک‌های اضطراری به ایالات ارائه می‌دهد.»

سناتور کریس مورفی پیش از این نیز با انتقاد از عملکرد دولت دونالد ترامپ، دستورالعمل‌های کاخ سفید برای بازگشایی مجدد اقتصاد آمریکا را کاملا مبهم توصیف کرد و گفت ترامپ با طفره رفتن، دیگران را مقصر بحران کرونا جلوه می‌دهد.

این در حالی است که پایگاه اینترنتی شبکه سی‌ان‌ان در مطلبی نوشت آمریکا با جمعیتی کمتر از ۵ درصد جمعیت جهان، حدود ۳۰ درصد از مجموع جان باختگان کرونا در سراسر جهان را دارد.

تقریباً تمامی ایالت‌های آمریکا به درجات مختلف، در حال بازگشایی و از سرگیری فعالیت‌های اقتصادی خود هستند و این در حالی است که شمار جانباختگان ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در این کشور همچنان رو به افزایش است.

اقتصاد آمریکا نیز با رکودی بی سابقه مواجه شده است. با وجود این، دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، به هیچ وجه خود را مقصر بروز چنین اوضاعی نمی‌بیند.

سی‌ان‌ان افزود آمار تلفات ناشی از کووید-۱۹ در سراسر آمریکا افزایش یافته و اکنون به رقم ۹۱ هزار جان باخته بسیار نزدیک شده است که تقریباً برابر با ۳۰ درصد از مجموع قربانیان تأیید شده ناشی از ویروس کرونا در سراسر جهان است. این در حالی است که جمعیت آمریکا کمتر از پنج درصد جمعیت دنیاست، اما آمار و ارقامِ ناخوشایند و دلخراش، باعث کاهش انگیزهِ مقامات ایالتی برای بازگشایی ایالت‌های آمریکا و از سرگیری فعالیت‌های اقتصادی نشده است.

دست کم، ۴۸ ایالت (از ۵۰ ایالت آمریکا) از امروز دوشنبه اجازه بازگشایی کسب و کار‌ها را صادر کرده و یا از محدودیت‌های اِعمال شده، خواهند کاست که ترامپ مشوق اصلی بازگشایی کشور- با واکسن یا بدون آن- بوده است.

همچنین الکس ایزار، وزیر بهداشت و خدمات انسانی آمریکا گفته است: «همه چیز وابسته به واکسن نیست. ما متعهد به فراهم ساختن واکسن هستیم و از قدرت کاملِ دولت آمریکا و بخش خصوصی برای دستیابی به واکسن کرونا استفاده خواهیم کرد، اما این، صرفاً یک بخش از برنامه‌ای چند وجهی برای پاسخ ما به این بحران است.»

با چنین سیاستی که مقامات آمریکایی در پیش گرفته‌اند انتظار می‌رود موج جدید کرونا بار دیگر ایالات آمریکا را فراگیرد.

ویروس کرونا در آمریکا تاکنون بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر را مبتلا کرده است که از این تعداد نزدیک به ۹۱ هزار نفر جان باخته‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار