منزوی: مشکل استقلال با "عابر بانک‌ها" برطرف نمی‌شود/ اصلا استراماچونی را ندیدیم که بفهمیم مشکلش چیست

عضو مستعفی هیئت مدیره باشگاه استقلال گفت: مشکل استقلال زیرساخت‌ها است و با اشخاص به اصطلاح عابربانک برطرف نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، کامران منزوی، عضو مستعفی هیئت مدیره باشگاه استقلال درباره خصوصی‌سازی این باشگاه اظهار داشت: سوال من این است که در کدام زمان بخش خصوصی وارد فوتبال شد و از پس هزینه‌ها بر آمده و دچار مشکل نشده است؟ بخش خصوصی احتیاج به قوانین حمایتی دارد. روز اول هم اعلام کردم که در هیئت مدیره عابربانک نیستم. به من بگویید درآمد باشگاه استقلال از فوتبال چیست؟ سال ۹۷ که به این تیم آمدم به من گفتند ۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان به سازمان لیگ بدهکاریم. چند ماه پیش هم که علی فتح‌الله زاده مدیرعامل شد، نامه‌ای به ما دادند و مبلغ ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعلام بدهی به سازمان لیگ شد.

استقلال برای همه درآمدزایی کرده، اما خودش بدهکارتر شده است

منزوی ادامه داد: یعنی استقلال یک فصل بازی کرده و برای همه درآمدزایی کرده، اما خودش بدهکارتر شده است. می‌گوییم یک نفر می‌خواهد استقلال را بگیرد و خصوصی کند، روی کدام درآمد، باید برنامه‌ریزی کند؟ به ما انتقاد می‌کنند که چرا به استقلال پولی تزریق نمی‌کنیم؟ مطمئن هستم که اسماعیل خلیل‌زاده به زودی تراز مالی استقلال در این سال‌ها را منتشر خواهد کرد.

قانون دست و پای وزارت ورزش را بسته است

او افزود: با این اوصاف سعادتمند چه کاری می‌تواند کند؟ قانون دست و پای وزارت ورزش را بسته و اقتصاد ما دچار مشکل شده است. مقصر تفاوت قیمت به وجود آمده در دلار، باشگاه استقلال است؟ تغییر این موضوع را در هزینه‌های باشگاه استقلال محاسبه کنید. لیگ هم در شهریور دیر آغاز شد و هم همین حالا با وقفه شروع می‌شود، هزینه‌های این موضوع از کجا باید تامین شود؟ ما به این‌ها می‌گوییم زیرساخت.

پول عمران‌زاده را با چند سال تاخیر دادیم

او بیان کرد: برند استقلال را یک ماه پیش از عید برای حراج گذاشتند. به خاطر طلب ۳۵۸ میلیون تومانی که وجود خارجی هم نداشت، رای صادر شد و به خاطر مدیر سال ۹۱، مدیر سال ۹۸ این مبلغ را پرداخت. سعادتمند هم بداند که از چنین رای‌هایی بسیار زیاد خواهد دید. وقتی وارد استقلال شدم، پول حنیف عمران‌زاده که در سال ۹۵ فوتبال را کنار گذاشته بود، در سال ۹۸ پرداخت کردیم. به همین دلیل پولی که باید به بازیکن سال ۹۸ تعلق می‌گرفت، داده نشد.


بیشتر بخوانید: منزوی استعفا کرد


عضو مستعفی هیئت مدیره باشگاه استقلال گفت: این یعنی ساختار ما معیوب است و در آیند هم ادامه خواهد داشت. به ما می‌گویند در هیئت مدیره چه کار کردیم. مگر اصلا فرصتی برای کار کردن پیدا کردیم؟

اصلا استراماچونی را ندیدیم که بفهمیم مشکلش چیست

وی درباره انتقاداتی که از او در دوران حضورش در هیئت مدیره می‌شود بیان کرد: استراماچونی را فقط در ۲ جلسه دیدیم. یک بار روز معارفه، یک بار هم شب دربی، ۲۰ دقیقه با او گفتگو کردیم. اصلا او را ندیدیم که بفهمیم مشکلش چیست. همه هم در جریان هشدار‌های مالی او بودند. اگر فتحی مجبور نبود پولش را برای کسب مجوز حرفه‌ای خرج کند، پولش را برای تیم خودش استفاده می‌کرد. فوتبال آنقدر حاشیه دارد، که حوصله‌ای برای پرداختن به مسائل زیرساخت‌ها باقی نمانده است. همه حاضرند برای پرورش فوتبالیست، چند سال صبر کنند؟ هواداران استقلال حق دارند که عصبانی باشند، اما گناه سعادتمند چیست که بدهی سنگینی را در ابتدای راه خود می‌بیند.

برخی از انتصابات باشگاه را از طریق سایت باشگاه متوجه می‌شدم

منزوی درمورد شایعه دخالت‌های وزارت ورزش در امور هیئت‌ مدیره استقلال گفت: اینجا نیازی به هیئت‌مدیره ندارد. طبق اساسنامه، بالاترین مقام اجرایی، مدیرعامل است. برخی از انتصابات باشگاه را از طریق سایت باشگاه متوجه می‌شدم. چرا که این‌ها از اختیارات مدیرعامل است. اگر هم کسی دخالتی انجام بدهد، در کار مدیرعامل کرده و نه هیئت‌مدیره. همه فکر می‌کنند که هیئت‌مدیره کار اجرایی باید بکند و انگار ما اتاقی در باشگاه داریم و صبح تا شب در حین کار هستیم. اما اینگونه نیست.

زیرساختی برای خصوصی‌سازی وجود ندارد

او با اشاره به گزارش تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی از ۲ باشگاه استقلال و پرسپولیس، اظهار داشت: گزارش مجلس را باید نگاه کنیم. ۱۳۰ میلیارد تومان بدهی مالیاتی داریم و این رقم برای چندین سال است. فرض کنیم بخش خصوصی آمد و با هزار میلیارد تومان باشگاه را خرید. این پول به خزانه می‌رود و زیرساختی هم برای خصوصی‌سازی وجود ندارد.

۱۴ ماه است که در استقلال هستم، اما یک ریال از سازمان لیگ دریافت نداشتیم

وی گفت: سازمان لیگ به نیابت از باشگاه استقلال سراغ تبلیغات دور زمین می‌رود. پس چرا استقلال پس از یک فصل بازی، ۲ میلیارد بیشتر به این سازمان بدهی بالا آورده؟ مگر از قرارداد‌های سازمان لیگ، باشگاه‌ها نباید منتفع شوند؟ ۱۴ ماه است که در استقلال هستم، اما یک ریال از سازمان لیگ دریافت نداشتیم.

او بیان کرد: گزارش استقلال در دست نمایندگان مجلس است. نمی‌شود مشکلات استقلال را طی یک یا دو ماه حل کرد. اگر بگوییم فلان شخص در هیئت‌مدیره خوب کار نکرده، حرفی غیرمنصفانه است.

فرصتی برای کار ساختاری نداشتیم

منزوی درباره دیگر اعضای هیئت‌مدیره استقلال گفت: موسوی زمانی به استقلال کمک کرد که کمتر کسی حاضر به کمک بود. با فرخوان موسوی از سوی هواداران رقمی حدود ۱۲۷ میلیون تومان پرداخت شد. اما چرخ، اینگونه نخواهد چرخید. باید ساختار به گونه‌ای باشد که خود باشگاه درآمدزایی کند. من که ۴۵ سال استقلالی بودم خودم را خراب کردم و به هیئت‌مدیره آمدم، هیچ کاری هم نتوانستیم بکنیم و انگار ما آتشنشان بودیم. به ما می‌گفتند بدو برو سریع فلان آتش را خاموش کن. هیچ کار ساختاری نتوانستیم بکنیم.

مشکل استقلال با عابر بانک برطرف نمی‌شود

عضو مستعفی هیئت مدیره باشگاه استقلال در پایان خاطرنشان کرد: اسم شخصی در صورت‌های مالی وجود ندارد، اما ۹۰۰ میلیون تومان طلبکار است. حکم ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومانی او فردا روی میز سعادتمند خواهد بود. سعادتمند مجبور است ابتدا پول او را بدهد. این روند ادامه خواهد داشت و هیچ مدیری نمی‌تواند کاری انجام بدهد. عادلانه قضاوت کنیم و بدانیم مشکلات استقلال با اشخاص و به اصطلاح آدم‌های معروف به عابر بانک درست نمی‌شود، عابربانک‌ها گوشه زندان هستند!
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار