رئیس شورای انتقالی جنوب یمن وارد ریاض شد

رئیس شورای انتقالی جنوب یمن به دعوت ولیعهد سعودی وارد پایتخت عربستان شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، عیدروس قاسم الزبیدی، رئیس شورای انتقالی جنوب یمن همراه با هیئتی از اعضای هیئت رئیسه شورای انتقالی در سفری رسمی صبح امروز (چهارشنبه) وارد ریاض، پایتخت عربستان شد.

وی هنگامی که به فرودگاه بین المللی ملک خالد در ریاض رسید، اعلام کرد: این سفر به دعوت محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی بوده است و تاکیدی بر روابط برادرانه استوار است که مردم جنوب یمن را با مردم عربستان پیوند می‌دهد.

رئیس شورای انتقالی بار دیگر بر تعهد خود به شراکت با ائتلاف عربی به فرماندهی عربستان پایبند است.

این شورا که حدود یک ماه پیش اعلام خودمختاری کرد و به درگیری‌ها در جنوب یمن شدت بخشید، مدعی است ائتلاف سعودی برای تامین امنیت ملت عرب فعالیت می‌کند و درباره دستیابی به نتایج مورد انتظار در این سفر درخصوص پرونده انسانی و سیاسی ابراز امیدواری کرد.

رئیس شورای انتقالی جنوب یمن در این سفر قرار است با «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی دیدار کند.

گفته شده رئیس شورای انتقالی جنوب یمن پیش از این سفر در ابوظبی حضور داشته است و شاید توافقی میان امارات و عربستان  درباره شورای انتقالی پشت پرده این سفر باشد. 

نیرو‌های شورای انتقالی و نیرو‌های ارتش ملی وابسته به دولت منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن که تحت حمایت عربستان است در جنوب یمن درگیر شده و به گفته شاهدان عینی، از انواع سلاح‌های سنگین و نیمه سنگین در حملات خود استفاده می‌کنند و در آخرین در گیری‌ها دو طرف در محور «أبین» بوده و به سوی شهر عدن در حال حرکت بوده اند.

با اعلام خود مختاری از سوی شورای انتقالی در ابتدای اردیبهشت در جنوب یمن و زیر پا گذاشتن توافق ریاض که میان این نیرو‌ها و ائتلاف سعودی و نیرو‌های منصورهادی امضا شده بود مبنی بر تقسیم قدرت در جنوب یمن، درگیری میان این نیرو‌ها در این منطقه تشدید شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار