یکصد و سی و چهارمین جلسه علنی شورای شهر شیراز

یکصد و سی و چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز با ایراد سه نطق و بررسی چند طرح، نامه و لایحه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز،  نامه فرمانداری شهرستان شیراز مربوط به ایراد هیئت تطبیق مصوبات درخصوص ساماندهی و تأمین نیروی متخصص دارای تحصیلات دانشگاهی و مورد نیاز شهرداری از بین نیرو‌های بخش خصوصی جهت انعقاد قرارداد موقت کارمندی دستور کار نخست این جلسه بود که با رای موافق اعضا به تصویب رسید.

به موجب این مصوبه به شهرداری شیراز اجازه داده می‌شود که از تعداد یک‌هزار و ۵۶۴ عنوان پست بلاتصدی معادل دو سوم کل پست‌های مصوب بلاتصدی سازمان تفصیلی شهرداری شیراز و همچنین تعداد یک‌هزار و ۴۲ عنوان پست سازمانی بلاتصدی در قالب قرارداد کارمندی موقت و از طریق برگزاری آزمون و گزینش از بین نیرو‌های بخش خصوصی شاغل در شهرداری شیراز که دارای تحصیلات دانشگاهی بوده و مورد نیاز شهرداری هستند، اقدام کند.

همچنین تعداد ۳۰۰ پست سازمانی جهت تأمین نیرو در قالب استخدام پیمانی با فراخوان عمومی از طریق آزمون و گزینش با رعایت مقررات و پس از اخذ مجوز‌های قانونی تعیین تکلیف خواهد شد.

طرح کمیسیون نامگذاری معابر و اماکن عمومی شهر شیراز درخصوص بررسی مصوبات این کمیسیون با اعلام پیشنهادات اعضا در خصوص نامگذاری ۱۴ معبر از معابر بدون نام آرامستان بهشت احمدی موافقت شد.

طرح یک فوریتی جمعی از اعضا درخصوص ساماندهی کشاورزانی که محصولات آن‌ها قابلیت عرضه در بازارچه‌های عرضه میوه و تره بار در سطح شهر را دارد در صحن علنی مطرح و مقرر شد موضوع با قید یک فوریت جهت بررسی به کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورا ارسال شود.

در ادامه نامه فرمانداری شهرستان شیراز مبنی بر ایراد هیئت تطبیق درخصوص راهکار‌های اجرایی بند٢٢ ماده ٨٠ قانون تشکیلات، وظایف و انتخاب شورا‌های اسلامی کشور و انتخاب شهرداران مطرح و با اصلاح بند ۳ ماده ۴ و بند ۱ ماده ۵ به تصویب رسید.

نامه فرمانداری مبنی بر عدم تأیید بند‌های ۲ و ۵ در رابطه با ایراد وارده به مصوبه بررسی مصوبات کمیسیون نامگذاری معابر و اماکن عمومی شهر شیراز دیگر دستور این جلسه بود که ضمن تصویب مقرر شد بند ۲ جهت بررسی مجدد به کمیسیون نامگذاری معابر و اماکن عمومی اعاده و باقی بند‌های مصوبه جهت اقدام قانونی به شهرداری شیراز ابلاغ شود.

نامه فرمانداری شهرستان مبنی بر ایراد هیئت تطبیق درخصوص راهکار‌های اجرایی بند٦ ماده ٨٠ قانون تشکیلات، وظایف و انتخاب شورا‌های اسلامی کشور و انتخاب شهرداران، جهت بررسی مجدد به کمیسیون گردشگری و زیارت شورا ارسال شود.

نامه فرمانداری شیراز مبنی بر عدم تأیید بند‌های ۲ و ۳ ماده ۳ دستورالعمل راهکار‌های اجرایی بند‌های ١١ و ٣٤ ماده ٨٠ قانون تشکیلات، وظایف و انتخاب شورا‌های اسلامی کشور و انتخاب شهرداران نیز دیگر موضوعی بود که مقرر شد برای بررسی مجدد به کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر شیراز ارسال شود.

در بررسی نامه رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورا درخصوص اصلاح مصوبه اهداف کلان بازنگری طرح ساماندهی باغات قصردشت شیراز که در جلسه یکصد و سی و چهارم مطرح و به رای گذاشته شد، اعضا با اصلاح مصوبه اهداف کلان بازنگری طرح ساماندهی باغات قصردشت شیراز در سطح راهبردی به شرح پیوست ممهور به مهر شورا موافقت کردند.

نامه فرمانداری شهرستان شیراز مبنی بر ایراد واگذاری حدود دو هزار مترمربع زمین واقع در محدوده جبل دراک به اداره کل کتابخانه‌های عمومی فارس با حفظ مالکیت شهرداری در قالب اذن در انتفاع به منظور احداث کتابخانه عمومی بزرگ شیراز با رای اکثریت اعضا مصوب شد.

لایحه شهرداری شیراز درخصوص پرداخت مبلغ ۱ میلیارد صد و هشتاد و چهار میلیون و پانصد هزار ریال جهت هزینه‌های مراسم‌ها و نمایشگاه دستاورد‌های چهل ساله انقلاب اسلامی در دهه مبارک فجر موضوع پایانی این جلسه بود که با موافقت اعضا مصوب و به این ترتیب به شهرداری شیراز اجازه داده می‌شود این مبلغ را از محل بودجه مصوب سال ۹۹ پرداخت کند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.