فرماندار ویژه مرودشت:

فعالیت های نظارتی خرید گندم تشدید می شود

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مرودشت گفت: وجود سامانه سیفاد می‌تواند تاثیر بسزایی در ساماندهی و جلوگیری از بروز تخلف در خرید گندم داشته باشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، رهام پیکری معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مرودشت در ستاد برداشت شهرستان مرودشت، با بیان اینکه پارسال بخشی از گندم به خارج از کشور قاچاق شد بر تشدید فعالیت های نظارتی، تعیین و ابلاغ دستورالعمل های لازم به منظور جلوگیری و مقابله با قاچاق گندم تاکید کرد.

او با بیان اینکه با افرادی که اقدام به آتش زدن کاه و کلش می‌کنند برخورد قاطع خواهیم داشت، اظهار کرد: راه اندازی کارخانه های فرآوری کاه و کلش و جمع آوری و تبدیل آن به کود، کشاورزان را به فروش کاه و کلش ترغیب خواهد کرد.

پیکری با اشاره به اینکه آتش زدن کاه و کلش علاوه بر خطراتی که برای محصولات کشاورزی ایجاد می کند، افزود: آتش سوزی در مزارع سلامت شهروندان را نیز به خطر می اندازد.

نماینده عالی دولت در شهرستان مرودشت اظهار کرد: همانند سال های گذشته بر فعالیت مراکز خرید و به خصوص فرآیند افت زنی نظارت مداوم خواهیم داشت و تلاش می‌کنیم حق هیچ کشاورزی ضایع نشود.

پیکری با بیان اینکه در شهرستان مرودشت بیش از 100 هزار هکتار از مزارع، تحت کشت گندم، جو و کلزا است، ادامه داد: در سطح شهرستان، هفت مرکز خرید تعاونی روستایی و 5 مرکز خرید تعاونی تولیدی، جهت خرید تضمینی گندم و دو مرکز دیگر تعاونی روستایی جهت خرید توافقی گندم آماده فعالیت هستند.

در ستاد برداشت شهرستان مرودشت در خصوص مواردی مانند تشکیل کمیته نرخ‌گذاری قیمت حمل گندم و جو در مراکز خرید، ساعات کار مراکز، نحوه خروج گندم از شهرستان و ساز و کارهای آن، ساماندهی بخش خصوصی، نظارت در امر افت زنی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی جهت پیشگیری و مهار آتش سوزی با حضور کشاورزان و دهیاران و تشکیل اکیپ‌های بازرسی جهت برخورد با متخلفین در امر آتش سوزی کاه و کلش در مزارع تصمیم‌گیری شد.

سامانه «سیفاد دو» سامانه خرید گندم توافقی گندم است که از سوی اداره غله طراحی شده است و فعلا در سطح شهرستان یک مرکز جهت خرید توافقی در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.