دستبرد به ۲ هزار و ۳۰۰ حساب بانکی و دستگیری هکر/ برنامه همدم یاب کار دست شاکیان داد

فرمانده انتظامی استان مرکزی از دستگیری هکر سایبری با سرقت ۲ هزار و ۳۰۰ حساب بانکی خبر داد.

 سردار حسن مفخمی شهرستانی فرمانده انتظامی استان مرکزی در گفت و گو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، از دستگیری هکر سایبری که با تبلیغ برنامه جعلی همدم یاب و دیگر عناوین مشابه، ۲ هزار و ۳۰۰ اطلاعات حساب بانکی را سرقت کرده بود، خبر داد.

سردار مفخمی گفت: با اعلام شکایت از سوی شهروند اراکی در خصوص برداشت غیرمجاز مبلغ ۷ میلیون ریال از حساب بانکی او بررسی تخصصی موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان قرار گرفت.

او اظهار کرد: در مراحل اولیه تشکیل این پرونده و در تحقیقات از فرد مال باخته مشخص شد که او مدتی قبل از طریق یک کانال تلگرامی برنامه‌ای تحت عنوان همدم یاب را نصب کرده و برای فعال سازی این برنامه در قبال پرداخت مبلغی ناچیز به یک درگاه بانکی هدایت می‌شود.

فرمانده انتظامی استان مرکزی افزود: در بررسی تخصصی کارشناسان پلیس فتا، مشخص شد که این فرد اطلاعات خود را در یک درگاه جعلی بانکی وارد کرده و فرد هکر با استفاده از این اطلاعات حساب، موفق به برداشت از حساب بانکی او شده است.

او با بیان آغاز تحقیقات پلیس در بررسی این موضوع تصریح کرد: در روند رسیدگی به این پرونده،اطلاعات و مدارکی دیگر از کلاهبرداری‌های انجام شده به این روش به دست آمد و سرانجام کارشناسان پلیس موفق شدند،این هکر سایبری را در شهرستان ساوه شناسایی و دستگیر کنند.

سردار مفخمی اضافه کرد: در بازجویی‌های انجام شده و با توجه به اسناد و مدارک به دست آمده، فرد دستگیر شده به سرقت ۲ هزار و ۳۰۰ اطلاعات حساب بانکی در سطح کشور با تبلیغ برنامه جعلی همدم یاب و دیگر موارد مشابه اعتراف کرد.

او تاکید کرد: تحقیقات تخصصی پلیس در این پرونده ادامه دارد و کاربران فضای مراقب باشند تا به هر برنامه‌ای که در فضای مجازی تبلیغ می‌شود، اعتماد نکنند چرا که کلاهبرداران سایبری با معرفی و تبلیغ این نرم افزار‌های فریبنده، آنان را به درگاه‌های جعلی هدایت کرده و اطلاعات حساب بانکی آنان را سرقت می‌کنند.

فرمانده انتظامی استان مرکزی با تاکید بر ضرورت توجه و اطمینان از معتبر بودن درگاه پرداخت یک وب ‌سایت اینترنتی گفت: لازم است کاربران از استفاده از برنامه‌هایی که با عناوینی، چون فروش شارژ ارزان ‌قیمت،فروش اکانت بازی‌های رایانه‌ای، ماهواره جیبی، همدم یاب و از این دست سایت ها و برنامه ها خودداری کرده و در صورت برخورد با هرگونه موارد مشکوک،موضوع را از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir، بخش تماس با ما با کارشناسان پلیس فتا در میان بگذارند.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.