طراحی و تولید سامانه کنترل علائم حیاتی بیمار از راه دور کلید خورد

مدیر مرکز رشد فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: طراحی و تولید سامانه‌های کنترل علایم حیاتی بیمار از راه دور در پارک علم و فناوری سلامت مشهد کلید خورد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، مجید ممیزان مدیر مرکز رشد فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در راستای تامین نیاز داخلی، طراحی و تولید سامانه‌های کنترل علایم حیاتی بیمار از راه دور در یکی از مراکز رشد مستقر در پارک علم و فناوری سلامت دانشگاه در دستور کار قرار گرفت.

او افزود: شرکت‌های فناور و دانش بنیان مسقر در پارک علم و فناوری دانشگاه از روز‌های نخست شیوع کووید-۱۹ با تمام توان در راستای مقابله با این بیماری تلاش کرده اند.

مدیر مرکز رشد فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: این شرکت‌ها علاوه بر تولید ماسک و محلول‌های ضد عفونی، اجرای طرح‌هایی در راستای خود کفایی کشور و کاهش نیاز مراکز درمانی به ملزومات و تجهیزات پزشکی را در دستور کار قرار دادند.
 

میزان بیان کرد: طراحی و تولید سامانه‌های کنترل علائم حیاتی بیمار از راه همچون نبض، درجه حرارت بدن و اکسیژن خون شریانی با هدف کاهش  بار ورودی مراجعین به بیمارستان‌ها از جمله طرح‌هایی است که در دستور کار قرار گرفته است.

او طراحی و تولید ماسک‌های N ۹۵ با فیلتر‌های قابل تعویض و چند بار مصرف را از دیگر طرح‌های در حال اجرا در پارک علم و فناوری برشمرد و تصریح کرد: با اجرای این طرح هزینه مصرف کننده در زمینه ماسک فیلتر دار به طور چشمگیری کاهش می‌یابد.

مدیر مرکز رشد فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکید کرد: فرمولاسیون و تولید مواد ضد عفونی کننده بدون الکل و ترجیحا بر پایه آب و سازگار با پوست، تولید دستگاه‌های ونتیلاتور پرتابل و کنترل از راه دور، طراحی و ساخت دستگاه‌های ضد عفونی کننده هوا بر پایه UV و اوزون با کاربری در بخش‌های آی سی یو بیمارستانی، طراحی و تولید دستگاه‌های ضد عفونی کننده مه پاش جهت ورودی سازمان‌ها و ادارات و طراحی و تولید سواپ نمونه گیری از ته حلق برای افراد مشکوک از دیگر پروژه‌های در دست اقدام شرکت‌های فناور مستقر در مراکز رشد پارک علم و فناوری سلامت دانشگاه است.

انتهای پیام//ف. ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار