دولت و بخش خصوصی نیازمند تعامل و همکاری هستند

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندارکردستان گفت:دولت و بخش خصوص برای عبور از شرایط فعلی نیازمندتعامل و همکاری هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،خالد جعفری در نشست با نمایندگان انجمن‌های کارگری، کارفرمایی و پیمانکاری،گفت: امسال کرونا هم به شرایط اقتصادی و تحریم‌های کشور اضافه شد لذا باید با همکاری و تعامل، این شرایط را مدیریت کنیم.

او هدف از برگزاری این جلسات را مطرح کردن مسائل و مشکلات دولت و بخش خصوصی و همکاری و همفکری برای کمک به رفع این مشکلات عنوان کرد.

معاون اقتصادی استاندار با اشاره به پرداخت سنوات تجمیعی کارگران شرکتی ادارات، سازمان‌ها و دستگاه‌های استان گفت: برای حفظ اشتغال و جلوگیری از تعدیل نیرو، لازم است با هم تعامل داشته باشیم.

او بیان کرد: با توجه به شرایط، لازم است تصمیمی بگیریم که برای دستگاه‌ها قابلیت اجرا داشته باشد لذا به دستگاه‌ها توصیه می‌کنیم بسته به توان اعتباری خود نسبت به افزایش حقوق کارکنان حجمی اقدام کنند و دستگاه‌هایی که امکان تعیین اعتبار دارند، سعی کنند حق و حقوق کارگران را حداکثری پرداخت کنند.

جعفری با اشاره به درخواست انجمن کارگران ساختمانی برای ایجاد ایستگاه کارگری گفت: شرایط فعلی کارگران ساختمانی در شان افرادی که سخت‌ترین کار‌ها را با کمترین امنیت شغلی انجام میدهند، نیست لذا ایجاد مکانی برای استقرار و مدیریت این کارگران امری ضروری است.

او افزود: اگر در ایجاد ایستگاه کارگری در سنندج به درستی عمل کنیم، الگوی مناسبی برای سایر شهرستان‌های استان خواهد بود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار، یادآوری کرد: کلیه پروژه‌ها و مناقصات دستگاه‌های اجرایی از طریق ثبت در سامانه ستاد واگذار می‌شود.

 جعفری با اشاره به  افزایش بی رویه قیمت شن و ماسه و کاهش کیفیت آن، گفت: در بحث شن و ماسه، قیمت تعیین شده و اگر خارج از قیمت مصوب فروخته شود با اعلام به اداره صنعت، معدن و تجارت قطعا پیگیری و برخورد خواهد شد.

در ادامه این جلسه جامعه پیمانکاران استان نیز مشکلات و مطالبات خود از جمله طلب چند صد میلیاردی از دستگاه‌های استان، درخواست استفاده از تهاتر، واگذاری پروژه‌ها به پیمانکاران استان را مطرح کردند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.