رشد جمعیت در یزد کاهش یافت/ آسیب‌های تک فرزندی دامن‌گیر والدین

مدیر گروه سلامت خانواده، جمعیت و مدارس مرکز بهداشت استان یزد گفت: نرخ رشد جمعیت در استان ۱.۸ درصد به ثبت رسیده که این آمار در شهرستان تفت شش دهم درصد است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، فروزنده کلانتری مدیر گروه سلامت خانواده، جمعیت و مدارس مرکز بهداشت استان یزدگفت: در سال ۹۶ در استان، ۲۳ هزار و ۸۵۲ تولد به ثبت رسید این در حالی است که در سال ۹۷ به ۲۱ هزار و ۹۷۳ تولد کاهش یافت.

او افزود: شهرستان تفت با ۵۳۴ تولد و شهرستان خاتم با ۵۹۳ تولد کمترین میزان فرزندآوری و شهرستان اردکان با هزار و ۹۱۰ تولد بالاترین میزان تولد در استان را کسب کرده است.

مدیر گروه سلامت خانواده، جمعیت و مدارس مرکز بهداشت استان یزد تأکید کرد: نرخ کلی باروری در استان یزد، ۲.۴ درصد است که شهرستان‌های تفت و خاتم با نرخ کلی باروری ۲ و شهرستان اردکان با نرخ کلی ۲.۹ درصد کمترین و بیشترین نرخ باروری در استان گزارش شده است.

کلانتری با اشاره به نرخ رشد جمعیت در استان، اظهار داشت: نرخ رشد جمعیت در استان ۱.۸ درصد به ثبت رسیده است که شهرستان تفت با درصد سالمندترین شهرستان و بافق با ۲.۱ درصد جوان‌ترین شهرستان استان است.

او افزود: این نشان می‌دهد سیاست‌های کلی جمعیت و بقیه سیاست‌های تدوین شده جمعیتی باید جدی گرفته شود.

کلانتری ادامه داد: آموزش به زوجین برای افزایش تعداد بارداری‌ برنامه ریزی شده و کاهش تک فرزندی از دیگر اقدامات انجام شده برای افزایش باروری سالم در استان است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.