آتراچالی: کرونا تاثیری در زندگی ورزشی من نگذاشته است/ ۴ سال است که گران قیمت‌ترین بازیکن لیگ هند هستم

کاپیتان تیم ملی کبدی ایران گفت: شیوع ویروس کرونا تاثیری در وضعیت تمرینات من نگذاشته است و همانند گذشته تمرین می‌کنم.

فاضل آتراچالی کاپیتان تیم ملی کبدی ایران در گفتگو با خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان در رابطه با وضعیت تمریناتش در روز‌های شیوع ویروس کرونا اظهار داشت: وضعیت من عادی است و تفاوت چندانی با گذشته نکرده است. من تمریناتم را در فضای باز و دور از مردم انجام می‌دهم. معمولا در جنگل و یا کنار ساحل تمرین می‌کنم. فقط تمریناتی که داخل سالن انجام می‌دادم متوقف شده است.

او درباره وضعیت خود در تیم‌های باشگاهی بیان کرد: لیگ کشورمان که در بهمن ماه و پیش از شیوع ویروس کرونا تمام شد. وضعیت لیگ هندوستان که در آن لژیونر هستم هنوز مشخص نیست. وضعیت شیوع کرونا در کشور هندوستان نا مساعد است.

او ادامه داد: قرار بود از اواخر خرداد ماه لیگ کبدی کشور هند آغاز شود. اگر ویروس کرونا شیوع پیدا نکرده بود من از اردیبهشت ماه باید به هندوستان سفر می‌کردم تا در تمرینات شرکت کنم. به طور کلی لیگ هند ۱۰۰ روز طول می‌شکد و یک ماه قبل از شروع آن باید در تمرینات حاضر شویم.

کاپیتان تیم ملی کبدی درباره وضعیت کبدی در کشور هند گفت: محبوبیت کبدی در کشور هند مثل محبوبیت ورزش فوتبال در کشور خودمان است. حرفه ای‌ترین بازیکنان و مربیان در لیگ این کشور هستند. بازیکنان یک برنامه حرفه‌ای برای تمرین، تغذیه و خواب دارند.

او افزود: زمانی که در خیابان‌های هندوستان قدم می‌زنیم افراد زیادی ما ورزشکاران کبدی را می‌شناسند. من که یک ایرانی هستم بیشتر به چشم مردم می‌آیم و آن‌ها به من علاقه دارند.

آتراچالی در رابطه با شرایط خود در لیگ هند اظهار کرد: من در لیگ هند بسیاری از رکورد‌ها را جابجا کردم. ۲ بار بهترین مدافع لیگ هند شدم و شبکه‌های تلوزیونی کشور هند هم به من توجه ویژه‌ای دارند.

کاپیتان تیم ملی کبدی درباره وضعیت قرارداد‌ها در لیگ هند گفت: هر سال پس از اتمام فصل تمامی بازیکنان کبدی دنیا به مزایده گذاشته می‌شوند. اگر کیفیت بازیکن پایین باشد دیگر آن بازیکن خریداری نمی‌شود. قرارداد‌ها فقط برای یک فصل است.

آتراچالی ادامه داد: وضعیت مالی قرارداد‌ها هم از حدود ۲۰۰ میلیون تومان آغاز می‌شود و تا چند میلیارد تومان افزایش پیدا می‌کند. من ۴ سال است که گران قیمت‌ترین بازیکن کبدی در کشور هند هستم.

او درباره مبلغ قرارداد‌های کشور خودمان اظهار کرد: اصلا لیگ هند با لیگ کشورمان قابل مقایسه نیست. مبلغ قرار داد‌های لیگ کشورمان حدود یک میلیون تومان در یک فصل است. اخیرا با پخش تلوزیونی بازی‌ها رقم قرارداد‌ها بیشتر شده و به بازیکنان ملی پوش تا ۱۵ میلیون تومان هم پرداخت می‌شود.

کاپیتان تیم ملی کبدی افزود: وقتی در لیگ ایران به عنوان قهرمانی هم می‌رسیم چیزی به ما پرداخت نمی‌شود. در گذشته جوایزی مثل لباس‌های ورزشی به ما اهدا می‌شد، اما در سال‌های اخیر همین جوایز را هم نمی‌دهند.

آتراچالی درباره وضعیت تیم ملی کبدی اظهار کرد: پس از بازی‌های آسیایی جاکارتا دیگر خبری از تیم ملی نبوده است. فعلا خبری از مسابقات ملی نیست. یک مسابقه جهانی قرار بود برگزار شود که با شیوع ویروس کرونا به حالت تعلیق درآمد.

او ادامه داد: پیش از این قرار بود هر ۲ سال یک بار مسابقات جهانی برگزار شود. ۲ دوره این مسابقات برگزار شد. رقابت‌های امسال به دلیل لغو مسابقات لیگ هند احتمالا برگزار نمی‌شود چرا که رقابت‌های لیگ هند مهم‌تر از بازی‌های جام جهانی است.

کاپیتان تیم ملی کبدی کشورمان درباره برترین کشور‌های دنیا در کبدی گفت: کشور‌های هند و پاکستان که همیشه خوب بوده اند. تیم ملی کبدی کره جنوبی در سال‌های اخیر پیشرفت کرده است و توانست نائب قهرمان بازی‌های آسیایی جاکارتا شود. اما ما نقطه ضعف کره ای‌ها را می‌دانیم و آن‌ها را شکست می‌دهیم.

آتراچالی درباره وضعیت فدراسیون کبدی ایران با حضور رئیس جدید اظهار داشت: از نظر مدالی خواجه اورسجی افتخارات زیادی کسب کرده است و کسی نمی‌تواند منکر آن باشد. در زمان ریاست ایشان ۳ مدال طلا در ورزش کبدی بدست آمده است.

او ادامه داد: تغییر رئیس فدراسیون هیچ تاثیری بر ورزشکار‌های حرفه‌ای ندارد. وضعیت ما همانند گذشته است. این تغییرات بیشتر به نفع هیئت‌های استان‌ها می‌تواند باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار