ماجرای ابتلا به کرونای پزشکی که روزی ۱۵۰ بیمار کرونایی معاینه می‌کرد +فیلم

یک فوق تخصص بیماری های ریه بیمارستان مسیح دانشوری از روزهای معاینه بیماران کرونایی تا ابتلای خود به کرونا سخن گفت.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، در روزهای پر تلاطم شیوع کرونا بیمارستان ها با صحن های تلخ بسیاری رو به رو بودند، ویروس منحوس و بی رحم کرونا هر روز شماری از مردم ایران را به قربانگاه می برد، بیماران بسیاری مرگ را به چشم خود دیدند و به گفته خودشان گویی از آن دنیا باز گشتند، در این شرایط مدافعان سپیدپوش سلامت جان خود را کف دستشان گرفتند و در میدان مبارزه با بیماری کرونا در تلاش بودند تا کووید ۱۹ را شکست دهند،‌ سپیدپوشان کادر بهداشت و درمان در خط مقدم مقابله با کرونا صحنه های بی بدیل و بی نظیری ثبت کردند و قهرمانان واقعی این روزهای سخت کشور هستند.

مدافعان سپیدپوش حوزه سلامت بار دیگر دوران دفاع مقدس و از خود گذشتگی و ایثار ملت ایران را یادآور شدند و همانگونه که همیشه در بلاهای و حوادث طبیعی پای کار بودند، این بار هم خوش درخشیدند، به گفته معاون درمان وزیر بهداشت ۱۰ هزار نفر از کادر درمان به بیماری کرونا مبتلا شدند، بسیاری از مدافعان سلامت از جنس زمینی ها نبودند،‌ زمین تاب تحمل روح بزرگ و پر فتوح این فرشتگان را نداشت و ۱۰۷ نفر از این مدافعان سلامت پر کشیدند و آسمانی شدند. رهبر معظم انقلاب هم بارها از مدافعان سلامت، جهادگران و همراهی مردم ایران در بحران کرونا تقدیر کردند.


بیشتر بخوانید: جهادگرانی که به معنای واقعی گل کاشتند +فیلم


کرونا پرده از چهره بسیاری از کشورهای پر مدعای غربی برداشت و تصاویری تکان دهنده از حمله به فروشگاه ها برای خرید لوازم و مایحتاج ضروری شاهد بودیم، حتی وقتی در همین همسایگی ایران قرنطینه و حکومت نظامی اعلام شد مردم به نانوایی ها حمله کردند و  بر سر یک نان در خیابان ها دعوا بود و در بسیاری از مناطق شهر همهمه و نزاع شاهد بودیم،‌ اما در ایران برخلاف کشورهای اروپایی و آمریکا نه تنها شاهد این صحنه ها نبودیم بلکه در بیمارستان ها هم بیماران معطل تخت بیمارستانی نماندند و اکنون بسیاری از تخت های بیمارستانی خالی است و از یک کشور وارد کننده به صادرکننده تبدیل شده ایم این در حالی است که ایران در تحریم و شرایط سخت آسمانی به سر می برد و در  فشارهای مختلف قرار دارد.

برنامه تلويزيونى كوى سلامت كه در شب‌های ماه مبارک رمضان ساعت ٢٣:٣٠ از شبكه دو سيما پخش می‌شود، سعی دارد تا تلاش خستگی‌ناپذیر و مجاهدت مجموعه بهداشت و درمان کشور را که در مقطع کنونی ایثارگرانه در صف اول مبارزه با ویروس منحوس کرونا به سر می‌برند، به تصوير بكشد.


بیشتر بخوانید: پیشرفت بسیار خوب ایران در زمینه کنترل کووید ۱۹


اردا کیانی فوق تخصص بیماری های ریه بیمارستان مسیح دانشوری در برنامه کوی سلامت اظهار کرد: در روزهای نخست شیوع کرونا من در درمان کرونا شرکت داشتم و گاهی در بیمارستان مسیح دانشوری و سایر بیمارستان‌ها تا روزی ۱۵۰ بیمار کرونایی می‌دیدم.

کیانی بیان کرد: بسیاری از پزشکان که متخصص ریه نبودند در حوزه درمان کرونا مشارکت کردند، از متخصص آنکلوژی و سرطان گرفته تا متخصص کلیه همه پای کار آمدند و تا آخرین روز به درمان بیماران کرونا می‌پردازند و در این مدت بسیاری از این متخصصان به کرونا مبتلا شدند.

این فوق تخصص بیماری های ریه بیمارستان مسیح دانشوری ادامه داد: من و بسیاری از کارد درمان به کرونا مبتلا شدند و آن روزی که برای درمان بیماران کرونایی به بیمارستان‌ها رفتیم با علم به اینکه می‌دانستیم به کرونا مبتلا می‌شویم بنابر وظیفه مشغول به درمان بیماران کرونایی شدیمو اگر به وظیفه خود عمل نکنیم کوتاهی کرده بودیم.

او ادامه داد: همه مردم حتی آن‌هایی که در خانه نشستند به کنترل بیماری کرونا کمک کردند و باید به وجود آن‌ها افتخار کرد، بسیاری افراد با وجود اینکه وضع معیشتی خوبی نداشتند، شغل خود را از تعطیل کردند و در خانه ماندند و همه این‌ها قهرمان هستند.

این فوق تخصص بیماری های ریه بیمارستان مسیح دانشوری اظهار کرد: باید دولت آن‌هایی را ببیند که از کرونا آسیب دیدند و فکر می‌کنم دولت در تلاش است زندگی را برای این افراد ساده‌تر کند و خوشبختانه تصمیمات در ستاد ملی مقابله با کرونا به درمان بیماری کمک کرد.

کیانی با تشریح شرایط خود پس از ابتلا به بیماری کرونا گفت: من در روز‌های نخست ابتلا به کرونا حس بویایی را از دست دادم و دچار درد شدید عضلانی شدم و بیش از یک ماه با بیماری کرونا درگیر بودم و لرز شدید و سردرد داشتم، بیماران کرونایی می‌دانند که کرونا ضعف شدیدی ایجاد می‌کند تا جایی که نمی‌توان ۲ پله بالا رفت و من در طول درمان دیدم که پزشکان چطور به دنبال بهترین دارو برای درمان بیماران کرونایی هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۳ ۰۳ خرداد ۱۳۹۹
كار در بخش كرونا = بازي با زندگي
آخرین اخبار