سرهنگ محمدحسن سلامی گفت: با توجه به شیوع کرونا و محدودیت‌های موجود، ۵۰ عنوان برنامه ویژه حماسه سوم خرداد در استان سمنان برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، سرهنگ محمدحسن سلامی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان با بیان اینکه با توجه به شرایط حساس و بحران شیوع کرونا و محدودیت‌های موجود در برگزاری برنامه‌های مناسبتی است گفت: ۵۰ عنوان ویژه‌برنامه حماسه سوم خرداد در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی در این استان تولید و برگزار می‌شود.

او بابیان اینکه استان سمنان برای عملیات آزادسازی خرمشهر ۱۹۲ شهید تقدیم این نظام کرده است، افزود: ۸۵ نفر از شهدای نیرو‌های مردمی و سپاه و ۱۰۷ شهید از لشکر ۵۸ تکاور ذوالفقار شاهرود است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان با اشاره به اینکه در این عملیات ۱۷۰ مجروح و جانباز از نیرو‌های اعزامی این استان تقدیم اسلام و انقلاب شده است، تصریح کرد: آزادسازی خرمشهر قله افتخارات ملت ایران در دفاع مقدس است و پیروزی بزرگ فتح خرمشهر قدرت دفاعی و نظامی ملت ایران را به رخ جهان کشاند.

سرهنگ سلامی با تأکید بر اینکه آزادسازی خرمشهر منجر به تغییر مسیر جنگ تحمیلی و برهم زدن معادلات سیاسی و نظامی دشمن شد، بیان کرد: در هشت سال دفاع مقدس حتی یک وجب از خاک ایران به دست بیگانگان تصرف نشد و امروز به این پیروزی عظیم مغرور هستیم.

او با اشاره به‌ضرورت و اهمیت ویژه بازگویی و احیا وقایع دفاع مقدس و رشادت‌های رزمندگان اسلام برای نسل جدید بیان کرد: طی عملیات بیت‌المقدس پنج هزار و ۴۰۰ کیلومترمربع از اراضی اشغال‌شده جمهوری اسلامی ایران آزاد شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان ابراز داشت: ۱۹ هزار نفر از نیرو‌های دشمن در این عملیات به اسارت درآمد و ۱۶ هزار نفر از آنان کشته و زخمی شدند.

انتهای پیام / ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.