فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی دامغان:

۱۱ فقره تخلف قطع و حمل چوب تاغ در دامغان ثبت شد

سید حسین میرعماد از ثبت ۱۱ فقره تخلف قطع و حمل چوب تاغ طی سال گذشته در شهرستان دامغان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، سید حسین میرعماد فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی دامغان با بیان اینکه طی سال گذشته ۱۱ فقره تخلف قطع و حمل چوب از تاغ زار‌های دامغان به ثبت رسید، گفت: در این راستا هشت هزار و ۶۰۰ کیلوگرم چوب تاغ و زغال تاغ در این شهرستان کشف و ضبط‌شده است.

او با بیان اینکه ارزش محموله‌های کشف‌شده چوب تاغ از متخلفان بالغ‌بر پنج میلیارد ریال برآورد می‌شود، افزود: پرونده این تخلفات به مراجع قضائی ارجاع شد.

فرمانده یگان حفاظت اداره منابع طبیعی دامغان با اشاره به اینکه در ابتدای دوماهه نخست سال جاری نیز دو هزار و ۸۱۰ کیلوگرم چوب تاغ از متخلفان کشف شد، ابراز داشت: در این راستا یک متهم که مبادرت به قطع و حمل چوب تاغ کرده بود دستگیر و پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی شهرستان شد.

میرعماد بابیان اینکه متأسفانه میزان قطع و حمل چوب تاغ در سطح تاغ زار‌های دامغان در حال افزایش است، در ادامه تصریح کرد: امیدواریم همچون گذشته با همکاری دستگاه قضائی، نیروی انتظامی و بهره‌برداران مراتع این موضوع کاهش پیدا کند.

او بابیان اینکه وسیع بودن دشت دامغان، کمبود نیرو‌ها و بازرسان امکان قاچاق چوب را تسهیل کرده است، افزود: بیشترین میزان قاچاق چوب در منطقه قهاب رستاق رخ‌داده است که در این راستا از جوامع بومی و محلی درخواست می‌شود هرگونه برداشت غیرمجاز در قالب قطع و حمل چوب تاغ از سطح عرصه‌های منابع طبیعی را با شماره تلفن رایگان ۱۵۰۴ و ۰۲۳۳۵۲۴۲۲۴۰ داخلی ۴۰۲ گزارش کنند تا موضوع مورد رسیدگی قرار گیرد.

انتهای پیام / ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.