امام سجاد (ع) در دعای ۴۵ صحیفه سجادیه، با سوزی عاشقانه با ماه مبارک رمضان وداع می‌کند.

حجت الاسلام حمید صداقت پور کارشناس دینی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، گفت: امام سجاد(ع) در دعای ۴۵ صحیفه سجادیه با ماه مبارک رمضان عاشقانه وداع می کند.

او افزود: امام سجاد (سلام‏ الله‌علیه) آخر ماه مبارك رمضان كه می‏ شد، با سوز و گداز این دعا را می‏ خواند و می‏ فرمود: ماه رمضان در بین ما اقامت داشت و جای حمد و ثنا بود؛ زیرا به همراه خود رحمت آورد و رفیق بسیار خوبی برای ما بود. ما در صحبت و همراهی با او به فضایل و نعمتهای زیادی رسیدیم. دوستی بود كه به همراهش رحمت و مغفرت و بركت آورد.

این کارشناس دینی ادامه داد: ما سی روز با این ماه زندگی کردیم و سبک زندگی در این مدت تغییر کرد ورقی کوچکی از قیامت از احوال گرسنگی و تشنگی بر انسان عیان شد.


بیشتر بخوانید: اعلام میزان زکات فطریه به تفکیک مراجع تقلید


صداقت پور بیان کرد: امام سجاد (ع) می فرماید: خدایا من وداع می کنم با کسی که هجرانش برایم سخت است و من وحشت دارم از اینکه با ترک این ماه، از معنویات بیرون آییم .

او تصریح کرد: خروج از این ماه،نباید به منزله خروج از شب زنده داری و استغفار و انس با قرآن باشد.حضرت این ماه را عید اولیاء الله می دانند، زیرا در این ماه اولیاء الله بیشترین بهره را می برند.

آمار جرم و جنایت در این ماه کاهش می آید چون دلها نرم و خاشع می شود. درود خدا بر تو ای همسایه ای که دلها نرم می شود و گناهان کم می شود.

علاقه ی قلبی حضرت به ماه رمضان اینگونه بروز می کندکه می فرماید: درود خدابر تو ای ماهی که قبل از آمدنش در ماه شعبان به استقبالش رفتیم .

خدایا این ماه را آخرین روز ما قرار نده و اگر آخرین روز ما است ما را از آمرزیده شدگان قرار بده .

انتهای پیام// ف.غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۵ ۰۳ خرداد ۱۳۹۹
خداحافظ ماه خوب خدا