اهدای اشیاء قدیمی به موزه مردم شناسی تایباد

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تایباد از اهدای سه شی قدیمی به موزه مردم شناسی این شهر در روز‌های اخیر خبر داد.

عبدالرحیم تاج محمدی رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،گفت: اشیاء اهدایی اخیر شامل یک صندوقچه چوبی، چک چوبی و یک بیل روسی می‌باشند که با زندگی مردم این دیار نیز در آمیخته است.

او در خصوص قدمت و کاربرد هریک از این اشیاء، افزود: صندوقچه چوبی حدود ۱۰۰ سال قدمت دارد که برای نگهداری البسه، زیوآلات و وسایل شخصی استفاده می‌شده است و همچنین چک چوبی وسیله‌ای است که برای جداسازی کاه از گندم و جو به کار برده می‌شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ادامه داد: این اشیاء توسط آقای عبدالرحیم تیموری اهدا شده است که اه متعلق به والدین ایشان بوده است و به زودی در معرض دید عموم قرار خواهند گرفت.

عبدالرحیم تاج محمدی در آخر با بیان اینکه ۱۵شی اهدایی در موزه مردم شناسی تایباد به نمایش گذاشته شده اند، بیان کرد: موزه مردم شناسی تایباد علاوه بر دارا بودن غرفه‌های فرت بافی، عطاری، خانه سنتی، آهنگری و کشاورزی، دارای غرفه‌هایی از اشیا تاریخی است که در آن ۴۳۳ شی تاریخی و قدیمی به نمایش گذاشته شده است.

انتهای پیام// ا.چ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار