روسیه: مخالفان برجام اعمال فشار بر تهران را به آژانس دیکته می‌کنند

دیپلمات روس از تلاش مخالفان توافق هسته‌ای ایران برای نفوذ در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به منظور افزایش فشار‌ها بر این کشور انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین المللی در وین اعلام کرد مخالفان توافق هسته‌ای ایران، برجام، در تلاش برای نفوذ بر آژانس بین المللی انرژی اتمی به منظور اعمال فشار بر تهران هستند.

این دیپلمات روس در پیامی که در صفحه شخصی خود در توئیتر منتشر کرد، آورد: مخالفان برجام خواهان «تجدید ائتلاف فشار علیه تهران» هستند. آن‌ها در جدیدترین مقاله خود در نیوزویک سعی دارند به آژانس بین المللی انرژی اتمی بیاموزند که چه کار‌هایی «باید» بکند و چه کار‌هایی «می‌تواند» انجام دهد. آژانس بین المللی انرژی اتمی (نهادی) مستقل است. هیئت رئیسه و اعضای آن درباره پیشبرد امور خود تصمیم گیری می‌کنند.

پیشتر نیز اولیانوف به شدت مواضع دولت واشنگتن در قبال عدم پایبندی به توافق هسته‌ای ایران را مورد انتقاد قرار داده و استناد وزیر خارجه آمریکا به بند‌های برجام برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران را غیرممکن دانسته است.

دفتر نمایندگی فرانسه در سازمان‌های بین‌المللی با انتشار پیامی در صفحه توئیتر خود خواستار همکاری ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی شده است. این درخواست فرانسه در حالی صورت می‌گیرد که به دلیل شکست طرف‌های اروپایی در عمل به تعهدات خود ذیل توافق هسته‌ای، ایران برخی از تعهدات خود در برجام را در چند مرحله کاهش داد.

آژانس بین المللی انرژی اتمی از زمان اجرای برجام به طور مرتب هر سه ماه یک بار از روند اجرای برجام و تعهدات مرتبط با فعالیت‌ها و تاسیسات هسته‌ای ایران، گزارش‌های خود را ارائه می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار