در چهارمحال و بختیاری؛

کاهش ۵.۵ درصدی نرخ بیکاری طی دو سال اخیر

طی دو سال اخیر، نرخ بیکاری در استان چهارمحال و بختیاری ۵.۵ درصد کاهش یافت.

کاهش ۵.۵ درصدی نرخ بیکاری طی دو سال اخیربه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، علی شهریارپور رئیس سازمان برنامه و بودجه چهارمحال و بختیاری گفت: نرخ بیکاری این استان از ۲۰.۸ درصد در سال ۱۳۹۶ به ۱۵.۳ درصد در پایان سال ۱۳۹۸ رسید که این آمار کاهش بیش از ۵.۵ درصدی نرخ بیکاری در استان طی دو سال اخیر را نشان می‌دهد.

او افزود: نرخ مشارکت اقتصادی نیز طی سال‌های اخیر از ۳۹.۴ درصد در سال ۱۳۹۵ به ۴۰.۱۴ درصد در پایان سال ۱۳۹۸ افزایش یافته است.

شهریارپور اضافه کرد: کاهش نرخ بیکاری و افزایش نرخ مشارکت نشان‌دهنده آن است که ایجاد فرصت‌های شغلی در استان رشد قابل توجهی داشته و توانسته جوابگوی بخشی از تقاضای نیروی کار در استان باشد.

او ادامه داد: نرخ بیکاری در چهارمحال و بختیاری برخلاف سال‌های گذشته در بین سه استان با بالاترین نرخ بیکاری در کشور قرار ندارد.

شهریارپور با اشاره به عوامل تأثیرگذار در نرخ بیکاری استان گفت: ورود فارغ‌التحصیلان جوان دانشگاهی به بازار کار، تغییر نگرش مردم به اشتغال بانوان، تمایل بازنشستگان به اشتغال مجدد و نرخ بالای رشد جمعیت استان در دهه‌های گذشته سبب افزایش عرضه نیروی کار در استان شد.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.