آتش در کمین جنگل‌ها و مراتع سقز

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سقز گفت:خطر وقوع حریق در جنگل‌ها و مراتع در روزهای آینده افزایش می‌یابد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، سهراب احمدی گفت: باتوجه به بارندگی‌های امسال و وجود پوشش گیاهی مناسب و اینکه در آستانه شروع فصل گرم و خشکی هوا قرارداریم، احتمال وقوع حریق در عرصه‌های منابع طبیعی به نسبت سال‌های گذشته بسیار افزایش یافته است.

او با اشاره به اینکه خطر وقوع حریق در جنگل‌ها و مراتع در روز‌های آینده افزایش می‌یابد، گفت: نجات این اراضی از خطر آتش سوزی نیازمند مشارکت همگانی است.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سقز با اشاره به ضرورت حضور کشاورزان، دامداران و طبیعت گردان که در محیط‌های طبیعی برای فعالیت یا تفریح افزود: حتی الامکان از روشن کردن آتش خودداری و حداکثر ملاحظات ایمنی برای پیشگیری از وقوع حریق را رعایت کرده و در صورت مجبور بودن به روشن کردن آتش، با فاصله از درختان اقدام کنند.

وی اضافه کرد: همچنین اطراف محل برپا کردن آتش را از گیاهان مرتعی خشک پاک کرده و در پایان استفاده از آتش نسبت به خاموش کردن آن اقدام کرده و از رها کردن بطری‌های شیشه‌ای وپلاستیکی در طبیعت، از پرت کردن ته سیگار و کبریت نیم سوخته جدا خودداری کنند.

احمدی از کشاورزان سقزی خواست از آتش زدن بقایای مزارع خودداری کنند و نیرو‌های دولتی، انتظامی و نظامی، شورا‌های اسلامی، دهیاریها، کشاورزان، دامداران، باغداران و همه شهروندان با مشاهده حریق، با حساسیت لازم وارد شده و برای اطلاع رسانی از طریق شماره رایگان ۱۵۰۴ یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری اقدام کنند.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سقز با اشاره به اینکه همه ما همیار طبیعت و حفاظت و حراست از طبیعت را در اولویت قرار دهیم، یادآور شد: شهروندان در صورت روبرو شدن با آتش در مزارع و مراتع، با وسایل ممکنه و دردسترس ضمن رعایت اصول ایمنی نسبت به خاموش کردن آتش تلاش کنند.

انتهای پیام/م

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.