طرز تهیه کیک قاشقی ساده و سریع

در این مطلب می‌خواهیم دستورالعمل تهیه کیک قاشقی ساده و سریع را آموزش دهیم.

طرز تهیه کیک قاشقی ساده و سریعبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، کیک‌ کوچک قاشقی که به عنوان عصرانه بیشتر استفاده می‌شود با مواد اولیه ساده‌ای تهیه می شود.

در ادامه با ما همراه باشید تا با دستور کامل تهیه کیک قاشقی آشنا شوید. سعی کنید تمام نکات و مقدار مواد گفته شده را رعایت کنید تا خروجی انتهایی کار شما خوب از آب در آید.

مواد لازم

شکر ۱ پیمانه
بکینگ پودر ۲ قاشق چایخوری
ماست ۱ پیمانه
آرد ۲ پیمانه
وانیل ۱/۴ قاشق چایخوری
تخم مرغ ۲ عدد
شکلات آب شده به دلخواه

طرز تهیه

برای آغاز کار شما باید در گام نخست تخم مرغ و شکر و وانیل را با چنگال به خوبی هم بزنید سپس آرد و بکینگ پودر را با هم مخلوط کنید و به تخم مرغ و شکر به آرامی اضافه نمایید و با چنگال هم بزنید. سپس ماست را اضافه کنید و به هم زدن ادامه دهید تا مخلوط یک دستی ایجاد شود. در ادامه کار درون ماهیتابه‌ای روغن بریزید و بگذارید روی حرارت ملایم کمی داغ شود. اگر حرارت زیاد باشد قبل از پختن سرخ می‌شود و داخل آن خام می‌ماند. سپس از مواد کیک با قاشق بردارید و درون روغن بیاندازید می‌توانید از قالب استفاده کنید قالبتان را چرب کنید و داخل تابه قرار بدهید اگر استیل بود اجازه بدهید داغ شود که مواد به قالب نچسبد.

در ادامه کار مواد داخل قالب‌ها بریزید زیاد نریزید که کیک‌های قالبی تان ضخیم شود و وسط آن‌ها خمیر بماند حرارت باید ملایم باشد تا کیک‌ها کامل مغز پخت شود وقتی کیک‌های داخل تابه روی آن حباب زد و روی آن سفت شد می‌توانید آن‌ها را برگردانید. اجازه بدهید هم مغز کیک پخته شود و هم سرخ شود که ظاهر زیبایی داشته باشد بعد از سرخ شدن دوطرف کیک روی دستمال یا داخل سبد قرار بدهید تا روغن اضافی آن خارج شود. اگر شکلات دوست دارید می‌توانید روی این کیک‌ها با شکلات آب شده تزیین کنید که مزه کیک را هم فوق العاده می‌کند.

منبع: نازشو

انتهای پیام/

برچسب ها: خانه داری ، آشپزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
اسما
۱۵:۱۷ ۰۷ خرداد ۱۳۹۹
منظور از آرد، آرد قنادیه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۰ ۰۷ خرداد ۱۳۹۹
عالی بود
آخرین اخبار