آغاز برخی فعالیت‌های ورزشی در خراسان رضوی

با کاهش برخی از محدودیت های ناشی از کرونا، تعدادی از فعالیت‌های ورزشی در خراسان رضوی از سر گرفته شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،هر چند در طول حدود ۹۰ روز که باشگاه‌های ورزشی به خاطر پیشگیری از شیوع کرونا تعطیل بود، ورزشکاران در خانه و با روش‌های متنوع متناسب با رشته ورزشی خود به نوعی سعی کردند بدن خود را در حالت آماده نگه دارند، اما بیشتر ورزشکاران و مردم عادی امکاناتی یک باشگاه ورزشی را در خانه خود ندارند.

در ۲۵ اردیبهشت ماه امسال ستاد مقابله با کرونا در ورزش، طی اطلاعیه شماره ۱۳ خود، آغاز فعالیت‌های ورزشی برخی از رشته‌های انفرادی و غیر گروهی را با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در سراسر کشور مجاز اعلام کرد و تصمیم گیری در خصوص دیگر ورزش‌های رزمی و گروهی به شرایط آینده محول شد.

در خراسان رضوی هم برخی رشته‌های ورزشی از امروز با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی فعالیت خود را آغاز کردند.

سروش پورآزاد رئیس هیات بدن‌سازی و پرورش اندام خراسان رضوی گفت: باشگاه‌های بدن‌سازی و پرورش اندام این استان از امروز (ششم خرداد) با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بازگشایی می‌شود.

او ادامه داد: تاکید شده است دستورالعمل‌های مراقبتی و پیشگیری از شیوع کرونا باید با دقت و توجه هر چه بیشتر در باشگاه‌های ورزشی رعایت شود.


شروع لیگ وزنه برداری از مردا


سعید حسین زاده مقدم رئیس هیات وزنه برداری خراسان رضوی گفت: سالن‌های وزنه برداری از امروز بازگشایی شد و همه سالن‌ها هر روز دو تا سه نوبت ضدعفونی می‌شود و هر نفر در ۱۶ متر مربع فضا و به صورت نوبتی فعالیت می‌کند.
 


او افزود: همچنین لیگ وزنه برداری امسال هم در گروه زنان و مردان از مرداد ماه آغاز خواهد شد. در شهر‌های قوچان، چناران و مشهد نیز علاوه بر هیات وزنه برداری مردان، هیات بانوان هم راه‌اندازی شده است.


بازگشایی ۵۰ زمین تنیس

محمدرضا تدین رئیس هیات تنیس خراسان رضوی گفت: ۵۰ زمین ورزشی تنیس در این استان از امروز فعالیت خود را از سر گرفتند و از این تعداد ۳۵ زمین تنیس در شهر مشهد است.

او افزود: همه دستورالعمل‌هایی که در خصوص مقابله با کرونا صادر شده با دقت رعایت می‌شود و تا پایان امسال ۵۰ زمین ورزشی دیگر هم در استان به بهره‌برداری می‌رسد.


آغاز تمرینات ورزشکاران رشته موتورسواری و اتومبیل‌رانی استان

فرضعلی گرایلی رئیس هیات موتورسواری و اتومبیل‌رانی استان گفت: تمرینات ورزشکاران این رشته از شنبه هفته آینده آغاز می‌شود

او افزود: در حال حاضر اجازه برگزاری مسابقه وجود ندارد و فقط تمرین و با تعداد نفرات محدود مجاز اعلام شده است. منتظر اعلام نظر مسئولان ستاد مقابله با کرونا برای شروع مسابقات هستیم.


برچیده شدن چند باشگاه شطرنج

رضا پاشانجاتی رئیس هیات شطرنج خراسان رضوی گفت:در مدت شیوع کرونا و بسته شدن باشگاه‌های ورزشی از ۲۰ باشگاه شطرنج در مشهد چهار باشگاه به دلیل ناتوانایی در پرداخت حقوق کارکنان و اجاره مکان، به کلی تعطیل شد و سه باشگاه هم در همدیگر ادغام شد.

او افزود: امروز نشستی با مسئولان باشگاه‌ها برگزار می‌شود تا با همفکری و برنامه‌های مشارکتی فشار سنگین اقتصادی از دوش آنان برداشته شود.

رئیس هیات شطرنج استان ادامه داد: با بازگشایی باشگاه‌ها، کلاس‌های آموزشی هم با تعداد نفرات محدود و حداکثر با چهار نفر برگزار می‌شود


مسابقات دوچرخه سواری تایم تریل انفرادی از ۱۶ خرداد

مجید روح‌پرور دبیر هیات دوچرخه سواری استان هم گفت: جلسات این هیات که پیش از این در فضای مجازی بود از فردا به صورت حضوری و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد.

او افزود: نخستین مسابقه دوچرخه سواری استان نیز ۱۶ خرداد ماه در بخش تایم تریل انفرادی در سبزوار و در رده سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان برگزار می‌شود.


منبع: ایرنا


انتهای پیام//م. م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.