رئیس موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی عنوان کرد:

تولید الکل از پسماند کارخانجات صنایع غذایی/ساخت دستگاه تونل پاک

رئیس موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی گفت: این موسسه از ابتدای شیوع کرونا اقدام به تولید الکل از پسماند کارخانجات صنایع غذایی کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، دکتر قدیر رجب زاده رئیس موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی رئیس موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی گفت: این موسسه از ابتدای شیوع بیماری کرونا در کشور به منظور بهره گیری از امکانات داخلی برای کنترل این بیماری، اقدام به تولید الکل از پسماند کارخانجات صنایع غذایی کرد.

او افزود: همزمان با شیوع این بیماری در کشور کلیه پتانسیل‌های موجود در این مرکز پژوهشی مورد بررسی قرار گرفت و ضمن شناسایی ظرفیت‌های موجود اقدامات لازم در قالب تیم‌های اجرایی و تحقیقاتی از ابتدای اسفند ماه سال ۹۸ آغاز شد.

رئیس موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی ادامه داد: با توجه به نیاز گسترده کشور به مواد ضدعفونی کننده بر پایه اتانول، این موسسه با همکاری بخش خصوصی، اقدام به راه اندازی خط تولید اتانول از منابع ارزان و جدید (پسماند کارخانجات صنایع غذایی) نمود.

رجب زاده بیان کرد: با بهینه سازی خط تولید در این واحد، ظرفیت تولید به روزانه یک تن اتانول ٩٦ درصد به روش تخمیر ارتقاء یافت.


ساخت سامانه ضدعفونی کننده سطحی افراد


او همچنین با اشاره به طراحی و ساخت دستگاه تونل پاک که توسط متخصصان و مهندسان داخلی این موسسه، تصریح کرد: این سامانه به صورت تمام اتوماتیک با تولید آئروسول از آب شارژ شده در فضای پلاسمایی، اقدام به ضدعفونی و میکروب زدایی سطحی از پوشش لباس، کفی و رویه کفش به عنوان اصلی‌ترین عوامل انتقال ویروس می‌نماید.
 

بیشتر بخوانید: تولید آب شارژ شده پلاسما جهت ضد عفونی اماکن عمومی

رئیس موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی تاکید کرد: همچنین این سامانه دارای سیستم تب سنجی هوشمند و بدون دخالت اپراتور و نمایشگر داخل و بیرون کابین جهت اطلاع نگهبان برای ورود افراد به داخل اماکن عمومی و سازمانی می‌باشد.

رجب زاده اظهار کرد: این سامانه با استقرار در درب ورودی واحد‌هایی که با ارباب رجوع سروکار دارند، نظیر ارگان‌های نظامی، دولتی، بانک ها، مجلس، شورای شهر، هتل ها، فرودگاه ها، بیمارستان ها، رستوران‌ها و دیگر اماکن عمومی می‌تواند با ضدعفونی سطوح و البسه در از بین بردن زنجیره انتقال تاثیر گذار باشد.

انتهای پیام//ف. ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.