اجرای طرح اتلاف موش های صحرایی و لانه کوبی در خرامه

رئیس شبکه بهداشت و درمان خرامه گفت: با هدف کنترل بیماری سالک، نخستین مرحله طرح اتلاف موش‌های صحرایی و لانه کوبی در خرامه انجام شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مصطفی دانش  رئیس شبکه بهداشت و درمان خرامه با اشاره به ضرورت توجه به خود مراقبتی از سوی مردم برای پیشگیری از بیماری سالک بیان کرد: اجرای این طرح با توجه به شروع فصل گرما، شیوع و زیاد شدن پشه سالک و با هدف شناسایی و اتلاف موش‌های صحرایی در کانون‌های تکثیر پشه ناقل بیماری سالک در مناطق مختلف شهرستان خرامه و بخش کربال اجرا شده است.

حجت اله خسروانی کارشناس مسئول مبارزه با بیماری‌های واگیر شبکه بهداشت و درمان خرامه نیز در خصوص بیماری سالک تصریح کرد: بیماری لیشمانیوز جلدی (سالک) یکی از مهمترین بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان بوده که به صورت بومی در منطقه وجود دارد و جوندگان صحرایی به عنوان مخزن این بیماری شناخته می‌شوند که برای کنترل بیماری لازم است طرح جونده کشی در مناطق آلوده انجام شود.

 او، ادامه داد: در این برنامه، طعمه آغشته به سم در سطل‌های در بسته، به نیرو‌های حاضر تحویل و پس از توجیه و تقسیم بندی گروه‌ها با نظارت شبکه بهداشت و درمان و با مشارکت فرمانداری، جهاد کشاورزی، بخشداری مرکزی و بخش کربال، شهرداری شهرستان خرامه و سلطانشهر، دهیاران و بهورزان شهرستان، این طرح اجرا شد.

خسروانی افزود: در چارچوب اجرای این طرح، فعالیت‌های تکمیلی شامل آموزش و اطلاع رسانی با برگزاری نشست‌های آموزشی برای عموم مردم و توزیع بسته‌های آموزشی با مشارکت شبکه بهداشت و درمان و جهاد کشاورزی انجام شده است.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار