پیشرفت بیش از ۹۹ درصدی ساختمان سالن مسافری پایانه مرزی سرو

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی از پیشرفت بیش از ۹۹ درصدی ساختمان سالن مسافری پایانه مرزی سرو خبر داد.

  بهزاد برقی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  ارومیه، گفت: با توجه به اینکه آذربایجان غربی دارای ۸۹۱ کیلومتر مرز مشترک با سه کشور ترکیه عراق و جمهوری نخجوان بطور مستقیم بوده و با داشتن پنج پایانه مرزی فعال و مطرح بودن بعنوان تنها راه ارتباطی زمینی با اروپا از طریق سه پایانه مرزی بازرگان، رازی و سرو نقش بسزایی در توسعه اقتصادی و امنیتی کشور داشته و بدین جهت لزوم آماده سازی زیرساخت‌های اساسی از جمله شبکه راه‌های اصلی پیش از بیش در استان نمایان می‌گردد.

بهزاد برقی با اشاره به ظرفیت‌ها و شاخص‌های استان در توسعه اقتصادی به عنوان دروازه ورودی اروپا و شاهراه ارتباطی با کشور‌های همسایه و در نتیجه ظرفیت‌های حمل و نقلی افزود: با توجه به ظرفیت مطلوب اقتصادی و سایر ظرفیت‌های بالقوه استان آذربایجان غربی و همچنین قرارگیری در کریدور‌های مهم و فعال حمل و نقلی کشور به عنوان مبادی ورودی و خروجی نگاه ویژه‌ای را به این استان ضروری ساخته و اقدامات بایسته‌ای را برای توسعه پایانه‌های مرزی لازم می‌سازد.

این مقام مسئول در مورد توسعه پایانه‌های مرزی استان و سرمایه‌گذاری‌های انجام‌شده در این مبادی ورودی و خروجی گفت: ساختمان سالن مسافری پایانه مرزی سرو آماده بهره‌برداری است و این سالن در دو مرحله با پیشرفت فیزیکی ۹۹/۰۷ درصد و با اعتبار بالغ بر ۲۸ میلیارد تومان در آستانه تکمیل و بهره برداری قرار دارد.
 
او با اشاره به پروژه‌های در حال انجام در پایانه مرزی رازی اظهار کرد: این پروژه‌ها در دو بخش شامل بخش اول محوطه سازی و احداث ساختمان‌های جانبی پایانه با اعتباری بالغ بر ۲۲۰ میلیارد و پیشرفت فیزیکی ۱۸ درصد است و بخش دوم شامل اجرای کلیه عملیات ساختمان اصلی و قسمتی از محوطه پایانه مرزی با اعتباری بالغ بر ۶۵۲ میلیارد ریال و پیشرفت فیزیکی ۱۲ درصد است.

بهزاد برقی در خصوص عملیات عمرانی سالن‌های تجاری و مسافری پایانه مرزی تمرچین گفت: در این پایانه نیز کار‌های تکمیلی انجام شده است و مشکلی در سالن‌های تجاری و مسافری وجود ندارد و برای ساماندهی مابقی عملیات تکمیلی نیز با اعتباری بالغ بر ۱۴۲ میلیارد ریال اقدامات لازم و تکمیلی در حال انجام است.

 معاون فنی و نظارت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی در پایان به پروژه‌های عمرانی تکمیلی پایانه مرزی بازرگان اشاره کرد و افزود: این پروژ‌ها شامل اجرای بتن، نصب و جوشکاری نرده‌ها، تسطیح و رگلاژ، جوشکاری و خاکبرداری و تخریب جداول و بتن پلاک میدان سالن مسافری همراه با اجرای جداول با اعتبار بالغ بر ۱۵۷ میلیارد ریال و پیشرفت فیزیکی ۹۸ درصد در حال انجام است.
 
انتهای پیام/ن م 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.