ناظمی اردکانی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

ناتوانی آمریکا در مقابل نفتکش‌های ایرانی نشان از ضعف این کشور دارد

فعال اصولگرا گفت: ضعفی که آمریکا در مقابله با قدرت‌های سیاسی اقتصادی از خود نشان می‌دهد به خوبی مشخص است.

در حال تکمیلمحمد ناظمی اردکانی وزیر تعاون دولت هشتم  در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به رسیدن نفتکش‌های ایران به ونزوئلا علی رغم تهدید‌های آمریکا گفت: ایران در یک مقطع زمانی کوتاه ۵ کشتی بزرگ حامل بنزین را از ۵ نقطه در ۵ زمان (از اواخر اسفند، فروردین و اردیبهشت ماه) با موفقیت روانه ونزوئلا کرد که یک پیروزی بزرگ به حساب می آید.

او با بیان اینکه ونزوئلا از لحاظ جغرافیایی در نزدیکی آب‌های آمریکا قرار  دارد، گفت: کشتی های حامل بنزین بر فراز خود پرچم جمهوری اسلامی ایران را به اهتزاز در آوردند و با اینکه ایران و ونزوئلا هر دو  تحت فشار تحریم‌های ظالمانه آمریکا قرار دارند، توانستیم این کار را با موفقیت انجام دهیم.

ناظمی اردکانی ادامه داد: خوشبختانه فاز‌های مختلف پالایشگاه ستاره خلیج فارس  توسط قرارگاه خاتم سپاه به بهره برداری رسیده و ما می‌توانیم بنزین که یکی از فرآورده‌های نفتی است را صادر کنیم، در حالی که شاید قبل از این پرژوه بزرگ، کشورمان وارد کننده بنزین بوده است.

وزیر تعاون دولت هشتم تصریح کرد: ناتوانی آمریکا در مقابل توقف نفتکش های ایرانی  و صرفا نظاره گر بودنش نشان از ضعف این کشور دارد چراکه در چند سال اخیر در منطقه شکست‌های پی در پی  داشته و در عراق، سوریه و  افغانستان یک نفرت عجیبی نسبت به واشنگتن به وجود آمده، در نتیجه  پایگاه‌های آن یکی پس از دیگری در حال جمع شدن است.

ناظمی اردکانی با بیان اینکه شکست آمریکا در منطقه مرهون فداکاری‌های شهید سلیمانی است، گفت:  ضعفی که آمریکا در مقابله با قدرت سیاسی اقتصادی چین از خود نشان می‌دهد به خوبی مشخص است، چرا که چین به عنوان یک قدرت روز به روز در حال قوی شدن است، همچنین آمریکا در مقابل روسیه ضعیف شده و امروزه هم دولتمردان این کشور در مقابل کرونا بسیار ضعیف عمل می‌کنند و مدیریت به شدت پایینی در مقابله با مسائل داخلی این کشور است.

او افزود: مشخص نیست در انتخابات چند ماه آینده آمریکا چه اتفاقی می‌افتد، این درحالی‌است که ایران از یک توازن قدرت نظامی در دریا برخوردار شده است که نمونه دیگر آن را در رابطه با کشتی انگلیسی تجربه کردیم، اما آمریکا لحظه‌ای به خود اجازه نداد که برای متوقف کردن کشتی‌های بزرگ ما کاری کند.


بیشتر بخوانید: بعد از قضیه نفت‌کش‌های ایرانی، آمریکا حرفی برای گفتن ندارند 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۲۱ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
ناتوانی آمریکا در مقابل نفتکش‌های ایرانی، نشان از ضعف آمریکا نیست، بلکه نشان از قدرت نظامی روز افزون ایران دارد. لطفا بدقت فکر کنید و سخن بگویید.
Iran (Islamic Republic of)
یوسف حسن
۲۳:۰۶ ۰۷ خرداد ۱۳۹۹
این ماجرای نفتکشها نشان از قدرت ایران است
آخرین اخبار