آمریکا معافیت تحریمی مربوط به همکاری‌های صلح‌آمیز هسته‌ای ایران را تمدید نمی‌کند

روزنامه واشنگتن پست گزارش داد دولت آمریکا تصمیم دارد به معافیت تحریمی مربوط به همکاری‌های صلح‌آمیز هسته‌ای ایران پایان دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه واشنگتن پست به استناد اسناد داخلی وزارت خارجه آمریکا گزارش داد که این کشور معافیت‌های مربوط به همکاری‌های صلح‌آمیز هسته‌ای ایران را تمدید نخواهد کرد.

این روزنامه آمریکایی گزارش داد که «مایک پمپئو» وزیر خارجه این کشور قصد دارد صدور معافیت تحریمی برای شرکت‌های روسیه، چین و اروپا را که در تاسیسات هسته‌ای ایران فعالیت می‌کنند، پایان دهد.

واشنگتن پست در گزارش خود به نقل از یک یادداشت داخلی مربوط به وزارت خارجه آمریکا می‌نویسد: پمپئو به معافیت‌ پروژه‌های هسته‌ای مرتبط با برجام پایان خواهد داد.

بیشتر بخوانید:

آمریکا معافیت هسته‌ای ایران را برای ۶۰ روز دیگر تمدید کرد

هشدار اروپا به آمریکا: اگر معافیت‌های تحریمی تمدید نشود، ایران از برجام خارج می‌شود

بر اساس این گزارش، معافیت‌های تحریمی ناظر بر همکاری‌های بین‌المللی در بازطراحی رآکتور آب سنگین اراک، تامین اورانیوم برای رآکتور تحقیقاتی تهران و انتقال سوخت مصرف شده و پسماند هسته‌ای تمدید نخواهند شد.

در ادامه گزارش واشنگتن پست آمده است که دولت آمریکا معافیت‌های تحریمی پیش از توافق هسته‌ای مربوط به همکاری‌های بین‌المللی در نیروگاه اتمی بوشهر را به مدت ۹۰ روز دیگر تمدید خواهد کرد.

یادداشت وزارت خارجه آمریکا هدف این اقدام را «کمک به تضمین ایمنی در نیروگاه بوشهر» توصیف کرده است.

آمریکا به صورت یکجانبه و بدون دلیل خاصی از برجام که مورد تأیید جامعه جهانی و شورای امنیت سازمان ملل بود خارج شد و اعلام کرد با خروج از برجام تمام تحریم‌ها علیه ایران طی یک دوره ۹۰ روزه و ۱۸۰ روزه بازگردانده می‌شوند اما واشنگتن پس از آن برخی از معافیت‌های تحریمی را به صورت موقت صادر کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار