بسته اخبار حوادث ۷ خرداد ماه ۹۹؛

دستگیری ۶ سارق مسلح با ۱۵ فقره سرقت/کشف یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال شیر خشک درسراوان

مهم‌ترین حوادث امروز چهارشنبه ۷ خردادماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،مهمترین حوادث امروز چهارشنبه ۷ خرداد ماه سال ۹۹ را میتوانید در این بسته خبری بخوانید.

دستگیری ۶ سارق مسلح در سیستان و بلوچستان

در اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی ضمن دستگیری ۶ سارق به عنف و مسلح در شهر‌های زاهدان، سرباز، دلگان و میرجاوه، ۱۵ فقره انواع سرقت کشف شد.

سردار" احمد طاهری " جانشین انتظامی استان سیستان و بلوچستان گفت: کارآگاهان پلیس آگاهی در تعاقب پایش‌های اطلاعاتی و بررسی پرونده‌های سرقت‌های مسلحانه و به عنف در سطح استان، ۶ سارق سابقه دار را شناسایی و تحت مراقبت قرار دادند.

او  افزود: در این راستا کارآگاهان پلیس آگاهی طی هفته گذشته در چند عملیات ضربتی و غافلگیرانه در شهر‌های زاهدان، سرباز، دلگان و میرجاوه ۶ سارق به عنف و مسلح را دستگیر و از مخفیگاه آن‌ها یک قبضه اسحله کلت کمری به همراه ۳ فشنگ جنگی، چند قبضه چاقو و قمه کشف کردند.

این مقام ارشد انتظامی در استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در این رابطه ۲ دستگاه خودرو سواری، ۷ دستگاه تلفن همراه، مقادیری طلا و جواهرات مسروقه کشف و متهمان در بازجوئی‌های تخصصی کارآگاهان زبده پلیس آگاهی به ۳ فقره سرقت مسلحانه خودرو، یک فقره سرقت مسلحانه منزل، ۹ فقره سرقت به عنف تلفن همراه، یک فقره سرقت به عنف خودرو، یک فقره سرقت به عنف طلا و جواهرات اعتراف کردند.

سردار طاهری با اشاره به اینکه کاهش جرائم خشن و سرقت‌های به عنف و مسلحانه اولویت مهم پلیس استان در جهت افزایش ضریب احساس امنیت در بین شهروندان است، اظهار داشت: متهمان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مقامات قضائی معرفی شدند.

توقیف شیرخشک قاچاق در سراوان 

فرمانده شهرستان "سراوان" از کشف یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال شیر خشک قاچاق در بازرسی از ۳ دستگاه وانت تویوتا خبر داد.

سرهنگ "داریوش سرگلزائی  گفت: روز گذشته ماموران پلیس هنگام گشت زنی به ۳ دستگاه وانت تویوتا مشکوک شدند.

او افزود: ماموران انتظامی پس از متوقف کردن خودرو‌ها با علائم هشدار دهنده در بازرسی از آن‌ها ۶ تن شیر خشک قاچاق فاقد هرگونه مجوز گمرکی کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان "سراوان" تصریح کرد: برابر اعلام کارشناسان اداره گمرک ارزش شیر خشک‌های قاچاق یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

این مقام انتظامی خاطر نشان کرد: در این رابطه خودرو‌ها توقیف و ۳ راننده متخلف با تشکیل پرونده روانه دادسرا شدند.

۲۵تن کاشی قاچاق در "چابهار"

فرمانده انتظامی شهرستان "چابهار" از توقیف یک دستگاه کامیون کشنده با ۲۵ تن کاشی قاچاق خبر داد.

سرهنگ "حیدر علی کیخای مقدم  گفت: روز گذشته ماموران ایست و بازرسی هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در مسیر "چابهار-جکیگور" به یک دستگاه کامیون کشنده مشکوک شدند.

او  اظهار داشت: ماموران این فرماندهی پس از متوقف کردن خودرو در بازرسی از آن ۲۵ تن کاشی قاچاق کشف کردند.

سرهنگ کیخای مقدم بیان داشت: کارشناسان اداره گمرک ارزش این محموله کاشی قاچاق را یک میلیارد ریال برآورد کرده اند.

فرمانده انتظامی شهرستان "چابهار" با اشاره به توقیف خودرو خاطر نشان کرد: راننده متخلف پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

دستگیری سارق ساختمان‌های در حال ساخت با ۶ فقره سرقت

فرمانده انتظامی شهرستان زابل از دستگیری سارق حرفه‌ای ساختمان‌های در حال ساخت با ۶ فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ "احمد ثمره حسینی گفت: در پی گزارش سرقت از یک ساختمان درحال ساخت، موضوع در دستور کار ماموران دایره تجسس کلانتری ۱۱ قرار گرفت.

او  افزود: مأموران پلیس با بررسی دقیق محل سرقت و اظهارات فرد مالباخته تحقیقات میدانی گسترده‌ای را آغاز و با توجه به سرنخ‌های موجود به فردی سابقه دار مظنون شدند.

سرهنگ ثمره حسینی" بیان داشت: تیم رسیگی کننده پرونده پس از جمع آوری ادله و مستندات کافی با هماهنگی مقام قضائی متهم را دستگیر و در بازرسی از مخفیگاهش قسمتی از امورال سرقت شده را کشف کردند.

او  بیان داشت: متهم ۲۴ ساله با توجه به گزارش سرقت‌های مشابه با هماهنگی مقام قضائی مورد بازجوئی قرار گرفت و به فقره سرقت از ساختمان‌های درحال ساخت اعتراف و با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به دادسرا معرفی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان زابل با اشاره به معرفی متهم به دادسرا از شهروندان خواست هنگام احداث بنا بویژه در مناطق حاشیه‌ای ضمن بکارگیری نگهبان در محل احداث ساختمان وسایل و ابزار آلات ساختمانی خود را در محل مناسب نگهداری و از رها کردن وسایل در خیابان و ساختمان‌های درحال ساخت خودداری کنند.

انهدام باند ۸ نفره سرقت احشام در شهرستان "خاش"

جانشین انتظامی استان سیستان و بلوچستان از انهدام یک باند ۸ نفره سرقت‌های سریالی احشام در این شهرستان خبر داد.

سردار"احمد طاهری گفت: در پی گزارش چند سرقت فقره احشام در روستا‌های حاشیه شهر خاش، پی گیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

او  افزود: در بررسی یکی از سرقت‌های اخیر اعضای این باند حرفه‌ای سرقت احشام مشخص شد اعضای این باند با استفاده از ۳ دستگاه خودرو وانت، پراید و پژو پس از ضرب و شتم چوپان گله و بستن دست و پای او احشام را سرقت می‌کرده اند.

سردار طاهری اظهار داشت: کارآگاهان دایره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی شهرستان خاش پس از بررسی‌های لازم یکی از اعضای این باند را که تبعه خارجی است شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی او را در عملیاتی ضربتی دستگیر کردند.

متهم که فردی سابقه دار است در چندین مرحله بازجویی‌های علمی پلیس به سرقت احشام با همدستی ۶ نفر از دوستانش اعتراف که با اطلاعات بدست آمده کارآگاهان پلیس آگاهی آنان را طی عملیات‌های مجزا دستگیر کردند.

جانشین انتظامی استان سیستان و بلوچستان با اشاره به دستگیری ۲ مالخر احشام مسروقه تصریح کرد: در بازجوئی‌های تکمیلی مشخص شد سرکرده این باند فردی معلول است که این فرد با تهیه یک قبضه اسلحه وینچستر و ۳ دستگاه خودرو وانت، پراید و پژو نقشه سرقت‌های را می‌کشیده و اعضای این باند تاکنون به سرقت ۱۴۲ رأس دام زنده در شهرستان خاش طی ۷ فقره سرقت اعتراف کردند.

او با اشاره به ادامه تحقیقات از متهمان برای کشف دیگر جرائم احتمالی شان از شهروندان خواست توصیه‌های ذیل را در پیشگیری از سرقت احشام جدی بگیرند:

*نسبت به تقویت روشنایی اطراف محل نگهداری احشام اقدام کنید.
*از توقف گله احشام در کنار جاده و محور مواصلاتی خودداری کنید.
*به تشدید حفاظت فیزیکی محل نگهداری احشام خود اهمیت بدهید.
*در صورت امکان محل نگهداری دام را به دوربین مداربسته مجهز نمایید.

*هرگونه فرد یا خودرو مشکوک را در نزدیکی محل نگهداری احشام مشاهده کردید موضوع را سریع به پلیس ۱۱۰ اعلام نمایید.

دستگیری سارق مغازه هنگام سرقت

با تیزبینی ماموران پلیس شهرستان ایرانشهر سارق حرفه‌ای مغازه‌ها هنگام سرقت شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ" محمود سعادتی " فرمانده انتظامی شهرستان ایرانشهر  گفت: در پی چند فقره سرقت مغازه در هسته مرکزی شهر ایرانشهر موضوع به صورت ویژه در دستور کار تیمی از ماموران دایره تجسس کلانتری این فرماندهی قرار گرفت.

او  افزود: ماموران پلیس با بررسی اظهارات مالباختگان و شگرد‌های سرقت به فردی سابقه دار مظنون و او را تحت نظر گرفتند.

سرهنگ سعادتی تصریح کرد: ماموران این فرماندهی با کنترل نامحسوس متهم سرانجام او را روز گذشته در حال سرقت از یک مغازه در اقدامی غافلگیرانه دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان ایرانشهر بیان داشت: تحقیقات از متهم جوان که دارای سوابق متعدد کیفری به جرم سرقت است با هماهنگی مقام قضائی ادامه دارد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار