کاهش ۹۷ درصدی سفر‌های ریلی به مشهد

مدیر روابط عمومی اداره کل راه آهن خراسان گفت: سفر با قطار‌های مسافربری در مسیر‌های منتهی به مشهد طی اردیبهشت ماه ۹۹ در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۹۷ درصد کاهش یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، جواد معراجی فر مدیر روابط عمومی اداره کل راه آهن خراسان گفت: با وجود کاهش سفرها، طی ماه قبل ۵۵ هزار مسافر ریلی در مسیر راه آهن خراسان جا به جا شده‌اند.

او افزود: بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته هم اکنون قابلیت تردد روزانه ۸۰ رام قطار مسافربری با ظرفیت حدود ۳۰ هزار مسافر به صورت رفت و برگشت در مسیر مشهد وجود دارد، اما حرکت قطار‌ها در صورت وجود تقاضا آغاز می‌شود.
 

بیشتربخوانید:حرکت قطار‌های محلی خراسان رضوی متوقف شد

مدیر روابط عمومی اداره کل راه آهن خراسان ادامه داد: با توجه به احتمال شیوع کرونا تقاضای سفر از سوی مردم کاهش یافته و تردد قطار‌های موجود نیز با ظرفیت کمتر و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مسیر مشهد صورت می‌گیرد.

بر اساس اعلام اداره کل راه آهن خراسان در حال حاضر تهیه بلیت قطار در مسیر مشهد به ۳۰ شهر و مرکز استان امکان پذیر است و علاوه بر آن در مسیر‌های تهران، شیراز، تبریز، اهواز و کرمان حمل خودرو نیز تعریف شده است.

پیش از این طی فروردین ماه فعالیت قطار‌های مسافربری در مسیر مشهد در پی کاهش تقاضای مردم برای سفر‌های نوروزی به خاطر بحران بیماری همه‌گیر کرونا، از روزانه ۹۴ رام ابتدا به سه رام کاهش یافت و در ادامه با توجه به گذشت ۶۲ سال از افتتاح ایستگاه راه آهن مشهد و تردد بدون وقفه مسافر ریلی در این مسیر با تداوم روند کاهش مسافر در رخدادی بی سابقه حرکت قطار‌های مسافربری در مسیر مشهد پس از ۶۲ سال در روز ۹ فروردین ماه ۱۳۹۹ متوقف شد.

پارسال ۱۴ میلیون و هزار و ۹۳ مسافر در مسیر‌های ریلی منتهی به مشهد جابه‌جا شدند که این رقم در مقایسه با سال قبل آن یک درصد کاهش داشت.

بیشترین میزان کاهش مسافر راه‌آهن خراسان مربوط به اسفند ماه پارسال است که علت آن نیز کاهش تقاضای سفر به دلیل شیوع ویروس کرونا بوده است.

۲۳ ایستگاه راه‌آهن در شبکه ریلی خراسان دایر است و در حالت عادی روزانه ۹۴ رام قطار مسافربری و ۱۰ رام قطار باری در این مسیر ریلی به صورت رفت و برگشت حرکت می‌کنند.

انتهای پیام//ف.س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار