بررسی راهکار‌های حمایت از صنایع فرآوری محصولات معدنی در استان مرکزی

در جلسه شورای معادن استان مرکزی راهکار‌های حمایت از صنایع فرآوری محصولات معدنی مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، جلسه شورای معادن استان مرکزی با حضور اعضاء و مسئولان مربوطه برگزار و در این جلسه راهکار‌های حمایت از صنایع فرآوری محصولات معدنی مورد بررسی قرار گرفت.

بررسی راهکار‌های حمایت از صنایع فرآوری محصولات معدنی در استان مرکزی

جلسه شورای معادن استان مرکزی به ریاست سید علی آقازاده استاندار و با حضور زندیه وکیلی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، جعفری کرهرودی سرپرست سازمان صمت، رقیه یادگاری رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و دیگر اعضا برگزار شد.

در این جلسه راهکار‌های ایجاد سرمایه گذاری بیشتر در بخش صنعت و معدن، ایجاد اشتغال پایدار در این حوزه و جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی و حمایت از صنایع فرآوری محصولات معدنی مورد بررسی قرار گرفت.

استان مرکزی در دو منطقه زمین شناسی مهم سنندج سیرجان و ایران مرکزی قرار گرفته و به این علت خاستگاه مواد معدنی مختلف و متنوع معدنی غیرفلزی، فلزی، مصالح ساختمانی و سنگ‌های تزئینی است به طوری که از نظر تعداد معادن رتبه هشتم کشور و از نظر تولید و استخراج مواد معدنی و ایجاد اشتغال رتبه یازدهم و از نظر ذخیره مواد معدنی رتبه چهاردهم کشور را دارد.

ومحصولات غیرنفتی استان مرکزی به ۶۸ کشور دنیا صادر می‌شود که مواد معدنی در این سبد قرار داشته و ارزآوری برای کشور دارد و بیشترین تعداد معادن این استان مربوط به معادن تراورتن و سنگ لاشه است که شهرستان‌های محلات، ساوه وزرندیه بیشترین تعداد معادن را به خود اختصاص داده اند.

از ۵۷ نوع ماده معدنی موجود در کشور ۳۶ نوع ماده معدنی از جمله تراورتن، سولفات سدیم، سرب، روی، سنگ آهن، سنگ گچ، پوزولان، کائولن، باریت و خاک‌های صنعتی در معادن استان مرکزی استخراج می‌شود.

انتهای پیام / ج 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.