علی نژاد: شاید نامه انصراف باشگاه‌ها در تبریز، مشهد و قائمشهر گیر کرده باشد/ مجری برگزاری مسابقات فوتبال نیستیم

معاون وزارت ورزش و جوانان گفت: نامه انصراف باشگاه‌ها از لیگ برتر را دریافت نکرده ایم و شاید این نامه در تبریز، مشهد و قائمشهر گیر کرده باشد.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی علی نژاد، معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان درباره بی اطلاعی این وزارتخانه از نامه چهار باشگاه تراکتور، ماشین سازی، نساجی و شهرخودرو برای انصراف از حضور در ادامه رقابت‌های لیگ برتر بیان کرد: این نامه‌ای که باشگاه‌ها می‌گویند برای وزیر ورزش ارسال کرده اند، تاکنون به دست ما نرسیده و احتمال دارد کسی که قرار بوده این نامه را برای ما بیاورد، گرفتاری اش زیاد بوده و نتوانسته است این کار را انجام بدهد.

شاید نامه انصراف باشگاه‌ها در تبریز، مشهد و قائمشهر گیر کرده باشد

او در پاسخ به کنایه فرهاد حمیداوی، مالک باشگاه شهرخودرو درباره اینکه احتمال دارد کسی که می‌خواسته نامه را به وزارتخانه بیاورد، در ترافیک گیر کرده باشد، گفت: احتمال دارد او در ترافیک مشهد، تبریز یا قائمشهر گیر کرده باشد. باید معلوم شود اصل نامه کجا است. مهم این است نامه به دست ما نرسیده است.

برای مکاتبات اداری نمی‌توان آنچه در رسانه‌ها و فضای مجازی منتشر می‌شود، مستند قرار داد

علی نژاد درباره ادعای حمیداوی درباره اینکه نامه برای وزیر ارسال شده و رونوشتی از آن هم در اختیار فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ قرار گرفته است، بیان کرد: به هرحال ما چنین نامه‌ای دریافت نکرده ایم. برای مکاتبات اداری نمی‌توان آنچه در رسانه‌ها و فضای مجازی منتشر می‌شود، مستند قرار داد. هر بحثی مسیر خودش را دارد.

علی نژاد: شاید نامه انصراف باشگاه‌ها در تبریز، مشهد و قائمشهر گیر کرده باشد/ مجری برگزاری مسابقات فوتبال نیستیم

در کنار حفظ سلامتی مردم، بحث اشتغال و معیشت آن‌ها هم نباید به خطر بیفتد

او درباره محتوای این نامه گفت: وزارت ورزش، ستاد کرونا و وزارت بهداشت سیاستگذار هستند و مجری نیستند. طبق تصمیم این ۳ نهاد مجوز برگزاری تمرینات از اول خرداد و برگزاری بازی‌ها از ۲۲ خرداد صادر شد. این مجوز در راستای بازگشایی‌های پلکانی بود که در رشته‌های مختلف و صنوف مختلف اتفاق افتاد. امروز بیشتر صنوف و مشاغل بازگشایی شده و فعالیت خود را آغاز کرده اند. سیاست کلی هم این است که در کنار حفظ سلامتی مردم، بحث اشتغال و معیشت آن‌ها به خطر نیفتد.


بیشتر بخوانید: تیم‌ها می‌توانند کیت‌های تشخیص کرونا را با ۷۰ درصد تخفیف خریداری کنند


ما مجوز دادیم، اما برگزاری بازی‌ها یا لغو آن‌ها در اختیار فدراسیون فوتبال است

علی نژاد تصریح کرد: ما اعلام کردیم برگزاری تمرینات و بازی‌های تیم‌های فوتبال مانند خیلی از رشته‌های دیگر با رعایت پروتکل‌ها بلامانع است. اینکه فدراسیون‌ها چه تصمیمی بگیرند و به چه شکلی بخواهند این موضوع را عمل کنند یا حتی نکنند، به خودشان مربوط می‌شود. ما فقط مجوز داده ایم و شکل انجام کار به خود فدراسیون‌ها ارتباط دارد.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: پروتکل بهداشتی را وزارت بهداشت با همفکری متخصصصان، اپیدمیولوژیست‌ها و افرادی که شرایط ویروس را در کل دنیا رصد می‌کنند، تدوین کرده است. البته نظرات فدراسیون فوتبال و فدراسیون پزشکی ورزشی هم برای این اقدام اتخاذ شده است. مطالعات تطبیقی هم با مواردی که در دنیا وجود دارد، صورت گرفته است. البته برای اجرای مسابقات و تمرین‌ها باید این پروتکل اجرا شود.

بازی لیگ های ایتالیا و اسپانیا که میزان مرگ و میر ناشی از کرونا در آنها ۵ برابر ایران است، برگزار می شود

علی نژاد افزود: کشور‌های صاحب فوتبال مانند انگلیس، آلمان و اسپانیا یا لیگ خود را شروع کرده اند یا قرار است مسابقات خود را شروع کنند. میزان مرگ و میر ناشی از کرونا در کشور‌هایی مانند ایتالیا و اسپانیا تقریبا پنج برابر ایران است و میزان ابتلا هم در این کشور‌ها در مقایسه با ایران به ۲/۵ تا ۳ برابر می‌رسد. شرایط آن‌ها به هیچ وجه با ما قابل قیاس نیست. با این وجود این کشور‌ها هم مسابقات خود را شروع کرده اند. دلیل اتخاذ این تصمیم هم این است که طبق نظر تمام متخصصان کرونا دست کم ۲ سال میهمان مردم جهان است تا زمانیکه واکسن آن کشف شود.

علی نژاد: شاید نامه انصراف باشگاه‌ها در تبریز، مشهد و قائمشهر گیر کرده باشد/ مجری برگزاری مسابقات فوتبال نیستیم

فدراسیون‌ها استقلال نظر دارند و می‌توانند درباره برگزاری مسابقات تصمیم گیری کنند

او ادامه داد: اکنون وضعیت ویروس در ایران کنترل شده و به سمت کاهش است. متاسفانه پیش بینی می‌شود در پاییز امسال شاهد موج دوم کرونا باشیم. شاید در آن زمان شرایط سخت‌تر و حادتر باشد. به هر حال آنچه ستاد ملی کرونا تصمیم گرفت، به فدراسیون‌های مربوطه ابلاغ کردیم. فدراسیون‌ها استقلال نظر دارند و می‌توانند درباره برگزاری مسابقات تصمیم گیری کنند. باز هم تاکید می‌کنم ما می‌گوییم برگزاری تمرینات و بازی‌ها مجاز است، اما انجام شدن قطعی آن در اختیار فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۱۹:۴۳ ۰۹ خرداد ۱۳۹۹
قیافت هم شبیه لنگیا شده بس که..
Germany
ناشناس
۱۸:۳۸ ۰۹ خرداد ۱۳۹۹
شیرین خانم، چقدر شما میخواید سنگ تیم حکومتی رو به سینه بزنید آخه؟ حتما وقتی نامه انصراف تیمها هم به دستت برسه میخوای تمام امتیازهاشون رو به لنگ بدی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۲ ۰۹ خرداد ۱۳۹۹
البته برای شما ها معلومه جون مردم ارزش نداره .
برا شماها برگزاری لیگ و اسنپ جام معروف و اهداش به تیم لوس پایتخت مهمه حتی اگر پونزده تیم بقیه انصراف هم بدن ککتون هم نمیگزه .
آخرین اخبار