پیروانی: چه تفاوتی بین فوتبالیست با پیک موتوری است؟ / پرسپولیس جام را به جان ترجیح نمی‌دهد

مدیر تیم فوتبال پرسپولیس تهران گفت: بین فوتبالیست‌ها با سایر اقشار جامعه فاصله طبقاتی ایجاد نکرده و نگوییم فقط در فوتبال کرونا است.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، افشین پیروانی، مدیر تیم فوتبال پرسپولیس تهران درباره اینکه آیا در حال حاضر امکان برگزاری ادامه رقابت‌های فوتبال وجود دارد یا خیر، بیان کرد: من کلی صحبت می‌کنم و مخاطب صحبت هایم فرهاد حمیداوی، مالک باشگاه شهرخودرو نیست. خواهش می‌کنم. نگوییم فقط فوتبال کرونا دارد. باید یاد بگیریم در کنار کرونا زندگی کنیم. مشکل فوتبال ما این است که بخش خصوصی از فوتبال درآمدی ندارد. مالکان باشگاه‌های خصوصی هم حق دارند و من از حمیداوی تشکر می‌کنم که در این شرایط سخت اقتصادی برای تیم شهرخودرو از جیب خودش هزینه می‌کند. تنها دلیل این کار هم عشق و علاقه او است.

چه تفاوتی بین فوتبالیست با پیک موتوری، راننده تاکسی، نانوا و معدنکار وجود دارد

او افزود: چه تضمینی وجود دارد ۳ ماه دیگر کرونا از بین برود که بخواهیم اکنون لیگ را تعطیل کرده و آن زمان بازی‌ها را شروع کنیم. آیا تضمینی وجود دارد که ۳ تا ۱۰ ماه دیگر واکسن کرونا کشف شود؟ من از جایگاه فردی که تیمم صدر جدول لیگ برتر است، این حرف را نمی‌زنم، اما می‌گویم باید به زندگی در کنار کرونا عادت کنیم. بخشی از جامعه در حال حاضر روی فوتبالیست‌ها خیلی حساس شده و چه تفاوتی بین من با یک پیک موتوری، راننده تاکسی، نانوا و معدنکار وجود دارد. نباید بین فوتبالیست‌ها با سایر اقشار جامعه فاصله طبقاتی درست کنیم.

جان آدمیزاد مهم است، اما باید تمام جوانب را در نظر گرفت

پیروانی ادامه داد: افراد تصمیم گیرنده و صاحب نظر تشخیص داده اند در شرایط فعلی جامعه امکان ادامه دادن رقابت‌ها وجود دارد. فوتبال، آخرین جایی بود که به آن اجازه شروع کار دادند. جان آدمیزاد مهم است، اما ما رقابت‌های مقدماتی جام جهانی را داریم و باید تمام جوانب را در نظر بگیریم.

پرسپولیس جام را به جان ترجیح نمی‌دهد

مدیر تیم پرسپولیس تصریح کرد: من از فرهاد حمیداوی گلایه دارم که در فضای مجازی خیلی صحبت کرد. او خودش فوتبالیست بوده و باید به این کنایه‌ها و صحبت‌ها عادت کند. به خدا پرسپولیس جام را به جان ترجیح نمی‌دهد. ما هم عاشق هم وطنان و بازیکنان مان هستیم. اگر خون از دماغ کسی بیاید، احساس وظیفه می‌کنیم. خواهش می‌کنم دوستان جای احاساساتی شدن با منطق و علم صحبت کنند. نمی‌خواهم به کسی بی احترامی شود، اما باشگاه پرسپولیس هم زحمت کشیده و تا جایی که در توان مان بوده است، این پروتکل‌ها را رعایت کرده ایم.


بیشتر بخوانید: حمیداوی: پیروانی با ۲ گونی عشق، بلیت هواپیمای بازیکنانم را تهیه کند


تیم‌ها کرونایی شدن بازیکنان و عوامل شان را به فوتبال ربط ندهند

پیروانی ادامه داد: خودمان را با کشور‌ها و لیگ‌های دیگر مقایسه نکنیم بلکه با خودمان مقایسه کنیم. تیم‌هایی که بازیکنان و عوامل شان متبلا به کرونا شده اند مانند خود پرسپولیس نباید این موضوع را به فوتبال ربط بدهند چراکه قبل از شروع تمرینات چنین اتفاقی رخ داده است. در تیم ما هم ۲ عضو زحمتکش کادر تدارکات قبل از شروع تمرینات کرونا گرفته اند که خدا را شکر با اسکن کردن ریه شان مشخص شد، این بخش از بدن شان درگیر نشده است. آن‌ها پس از مدتی به تیم اضافه می‌شوند.

اگر به دلیل کرونا در لیگ قهرمان آسیا شرکت نکنیم، جریمه و محروم می‌شویم

او افزود: بین خوب و خوب‌تر سراغ خوب‌تر برویم. همه دست به دست هم بدهیم تا فوتبال ادامه پیدا کند. نباید نظرات آسیب پذیر را مطرح کرد. امکان دارد در مرداد ادامه رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا برگزار شود. نمی‌توانیم در آن زمان بگوییم ۲ بازیکن، ۳ مسئول باشگاه و فلان کس کرونا دارد. اگر در این مسابقات شرکت نکنیم، برای ما جریمه‌های سنگین و محرومیت‌های شدیدی در نظر می‌گیرند.

پیروانی: چه تفاوتی بین فوتبالیست با پیک موتوری، راننده تاکسی، نانوا و معدنکار است؟/ پرسپولیس جام را به جان ترجیح نمی‌دهد

باید درباره برگزاری بازی‌ها مثبت‌تر فکر کنیم

پیروانی درباره اینکه در بین بازیکنان و اعضای کادرفنی پرسپولیس هیچ مورد مثبتی از ابتلا به کرونا گزارش نشده است، توضیح داد: ما تست PCR و خون گرفتیم. فقط ۲ عضو تدارکات مان کرونا گرفته اند. اکنون هم خدا را شکر درصد ابتلای شان بالا نیست و روز گذشته که با آن‌ها صحبت کردم می‌گفتند شرایط مان به شکلی است که متوجه علائم نمی‌شویم. من دوستان پزشک زیادی دارم و می‌دانم بخش زیادی از هجمه‌ای که در روز‌های ابتدایی ابتلا به کرونا وجود داشت، کم شده است. باید درباره برگزاری بازی‌ها مثبت‌تر فکر کنیم.

پرسپولیس می‌خواهد در زمین قهرمان شود و زشت است می‌گویند جام بخرید و به این تیم بدهید

او درباره اظهارات فرهاد حمیداوی مبنی بر اینکه هیچ مشکلی با قهرمانی پرسپولیس ندارم، گفت: حمیداوی دوست عزیز من است، اما گفتم او مخاطب من نیست. حرفم این است دوستان حتی نگویند پرسپولیس را قهرمان اعلام کنید چراکه منِ افشین پیروانی دوست دارم تیمم در زمین قهرمان شود. می‌خواهم تیمم در زمین این ۱۰ امتیاز اختلافی که به وجود آمده اثبات کند. ما دنبال قهرمانی در زمین هستیم! هستند کسانی که گفتند جام بگیرند و بخرند و ببرند، اما متاسفانه این حرف‌ها قشنگ نبود. می‌گویم خودمان را با خودمان مقایسه کنیم. من تمام سعی و تلاش خود را انجام داده ام تا بهترین امکانات در سطح لیگ ایران برای پرسپولیس فراهم شود.

پرسپولیس هر کجا بگویند، بازی می‌کند

پیروانی در پاسخ به سوال حمیداوی مبنی بر اینکه تیم‌ها باید با حریفانی مانند گل گهر سیرجان، صنعت نفت آبادان و فولاد خوزستان در کجا بازی کنند، اظهار داشت: پرسپولیس هر کجا بگویند بازی می‌کند. من به حمیداوی حق می‌دهم که نگران هزینه باشد، اما پرسپولیس هم مشکل مالی دارد. اگر اراده‌ای برای برگزاری بازی‌ها باشد، نگوییم به دلیل شیوع کرونا بازی‌ها را لغو کنیم. می‌گوییم با قرعه کشی تیم‌هایی که سهمیه لیگ قهرمانان آسیا می‌گیرند یا تیم‌هایی که احتمال سقوط شان وجود دارد، تعیین کنیم، اما به نظرتان اگر این قرعه‌ها به ضرر تیمی باشد، آن تیم سکوت می‌کند؟

اگر تمام اماکن خطرناک را تعطیل کردند، ما هم می‌گوییم فوتبال را تعطیل کنند

او افزود: اکنون در لیگ فرانسه گفته اند تیم سامان قدوس سقوط کند. آیا مسئولان این باشگاه سکوت کردند؟ مطمئن باشید تا زمان شروع بازی‌ها شرایط شهر‌هایی که وضعیت قرمز دارند، بهتر می‌شود. تمام مشاغل و اصناف بازگشایی شده است و فقط فوتبال کرونا دارد؟ اگر تمام اماکن خطرناک را تعطیل کردند ما هم می‌گوییم فوتبال را تعطیل کنند. خدا را قسم می‌خورم که بحث من مالی نیست بلکه بحث من قهرمانی پرسپولیس است تا دل هواداران مان شاد شود.

پیروانی: چه تفاوتی بین فوتبالیست با پیک موتوری، راننده تاکسی، نانوا و معدنکار است؟/ پرسپولیس جام را به جان ترجیح نمی‌دهد

حمیداوی فوتبال را مالی می‌بیند، اما من آن را عشق می‌بینم

پیروانی ادامه داد: ما می‌خواهیم فوتبال تعطیل نشود و هر جا حمیداوی و سایر دوستان بگویند بازی می‌کنیم. هر کسی هم که محل بازی را جا به جا می‌کند، باید هزینه اش را به تیم‌ها بدهد. ما نمی‌توانیم فوتبال را برای هزینه تعطیل کنیم. حمیداوی فوتبال را مالی می‌بیند، اما من آن را عشق می‌بینم. من می‌دانم فوتبال سومین صنعت پولساز جهان است، اما برای هواداران میلیونی مان دنبال قهرمانی در زمین هستیم.

در‌ها را قفل کنیم تا کسی کرونا نگیرد

مدیر تیم پرسپولیس اظهار داشت: کرونا را بهانه نکنید. تمام تیم‌ها مشکل مالی دارند. ولی اینکه از نظر مالی چه ارگانی باید از تیم‌ها حمایت کند، در حیطه ما نیست. همه ایرلاین‌ها، هتل‌ها، رستوران‌ها و ... باز است، اما فقط فوتبال کرونا دارد! اگر اینگونه است همه در خانه بنشینند و در‌ها را قفل کنند و بیرون نیایند.

۱۰ سال است کارم را عوض کرده ام و حمیداوی دنبال فرد دیگری برای مربیگری رایگان برود

پیروانی در پاسخ به درخواست حمیداوی مبنی بر اینکه آیا حاضر است ۱۰ سال رایگان برای تیم شهرخودرو سرمربیگری کند، گفت: کارم را عوض کرده ام و بهتر است حمیداوی سراغ فرد دیگری برود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۵ ۱۱ خرداد ۱۳۹۹
تفاوتی نیست بلکه همکاری مستقیم هست بین پیک موتوری و جامهای اهدایی وزارت بابا مسعود که نمیتونه جام رو خودش بیاره باشگاه پیک موتوری نیازه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۳ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
لیگ رو ادامه بدین وگرنه afc و فیفا بدبختمون میکنن طی 2-3 هفته پروندشو ببندید هرکی خواست بازی کنه هرکی نخواست از مسابقه کناره گیری کنه نتیجه 3 بر صفر به نفع تیم حاضر اعلام بشه اونوقت هیچ عذر و بهانه ای هم نیست دیگه اگه کسی دلش برای تیمش بزنه سنگم از آسمون بباره برای تیمش تلاش میکنه اما اگه تیمی دنبال بهانه باشه سال دیگه و سالهای بعد هم بهانه اش رو جور میکنه من طرفدار نساجی هستم امیدوارم تیممون تو باقیمانده لیگ به دسته پایین سقوط نکنه دلم میخواد تو زمین حرف بزنیم و اگر واقعا لیاقت نداریم بریم دسته پایین
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۰:۳۸ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
اقای پیروانی شما نگران جیب خودتی // نه نگران فوتبال و ورزش
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۰:۳۷ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
پیک موتوری شاید یک یا دو نفر یا ده نفر را الوده کنه // شما تو یه روز صد هزار نفر را الوده میکنید
United States of America
علی
۰۹:۲۲ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
جناب پیروانی ،حتما خوب می دانید که فرق یک فوتبالیست با یک پیک موتوری، راننده تاکسی، مغازه دارو.....دراین است که فوتبالیست به خزانه ملت وصل است ،پول مفت گیرش میاد، با قرارداد میلیاردی یک فصل به اندازه درامد همه عمر یک پیک موتوری ویک کارمند وراننده تاکسی و....از بیت المال به جیب میزندولی پیک موتوری حتی با کارکردن روزانه هم به نان شبش محتاج است، اوباید گرسنگی وسختی را تحمل کند تاشما ودوستانتان شاهانه زندگی کنید، ماشینهای میلیاردی سوار شوید، ویلا های میلیاردی بسازیدو.....لطفاً خودتان رابخواب نزنید ، بیدار شوید وخوب اطرافتان وشکمهای گرسنه وسفره های خالی راببینید.شروع دوباره فوتبال یعنی بازگشت مجدد چپاولگران خزانه ملت به صحنه......
Germany
ناشناس
۱۹:۰۳ ۰۹ خرداد ۱۳۹۹
تفاوتش اینه که پیک موتوری به نون شبش محتاجه و باید کار کنه، ضمن اینکه برای کار کردن نیاز به سفر بین شهری نداره و میتونه از ماسک و دستکش استفاده کنه اما فوتبالیستها شکمشون سیره و میتونن یه فصل بدون فوتبال زنده بمونن، ضمن اینکه با ماسک نمیتونن توی زمین چمن بازی کنند و برخوردهای درون زمین اجتناب ناپذیره، برای هر بازی باید مسافرت کنند و احتمالا به شهرهای با وضعیت قرمز برن
اما تو چون به جام فقط فکر میکنی اصلا درکی از شرایط نداری و خودتو به خواب زدی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۴ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
باید شروع مسابقات زودتر اعلام میشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۷ ۰۹ خرداد ۱۳۹۹
بی منطق ترین و دوروترین ادم فوتبالی شاید خودت باشی .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۰ ۰۹ خرداد ۱۳۹۹
این آقا تصور می کند،نابغه قرن است.
آخرین اخبار