لزوم تغییر در بند‌های پروتکل ابلاغی به تیم‌های فوتبال

پروتکل ابلاغی به تیم‌های فوتبال، شاید موارد مناسبی را مد نظر قرار داده باشد، اما در بعضی موارد می‌تواند چالش‌هایی ایجاد کند.

لزوم تغییر در بعضی بند‌های پروتکل ابلاغی به تیم‌های فوتبال، برای حفظ بیشتر سلامت بازیکنانبه گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، پس از تصمیم ستاد مقابله با کرونا برای شروع تمرینات تیم‌های فوتبال، پروتکلی به تیم‌های لیگ برتری، برای شروع تمرینات آماده سازی ابلاغ شد.

اجرای این پروتکل چالش‌هایی را برای باشگاه های فوتبال ایجاد کرده است. چالش‌هایی که تا حد زیادی، به دلیل کمبود منابع مالی بر می گرد. البته بخشی از این چالش‌ها هم می‌تواند با حمایت و برنامه ریزی دقیق‌تر نهاد‌های مسئول، تا حدی کاهش پیدا کند.

طبق پروتکل ابلاغی، بازیکنان موظف بودند پیش از شروع تمرین تست کرونا انجام دهند و در صورت پاسخ منفی، تمرینات آماده سازی را آغاز کنند؛ در ادامه باید هر ۵ روز یک بار تست تمامی اعضای تیم تجدید و بررسی شود.

به غیر از اینکه امکان تامین هزینه‌ تست‌ها با شرایط مذکور، برای تمام تیم‌ها کار آسانی نیست، ممکن است تست‌های متفاوت دقت لازم را نداشته باشند. نکته قابل تامل، بند دیگری از دستورالعمل مبنی بر این است که اگر، ۵ نفر از بازیکنان، تست قطعی مثبت داشته باشند، باید آن تیم از رقابت‌ها کنار گذاشته شود.

در ابتدای امر شاید این بند، کارآمد به نظر برسد، اما ممکن است باعث شود برای حفظ تیم در رقابت‌ها، اندکی سهل انگاری صورت بگیرد.

اگر نهاد‌های مسئول یک مرجع استاندارد، دقیق و مورد وثوق را به تمامی تیم‌ها معرفی و آن‌ها را موظف کنند برای انجام تست تنها به آن مرجع مراجعه کنند و پاسخ تست‌ها مستقیما برای نهاد مسئول و نه خود باشگاه ارسال شود، احتمال این نگرانی تا حد زیادی مرتفع خواهد شد. شاید بهتر باشد پاسخ نهایی تست، خلاف روند فعلی، از جانب نهاد مسئول در اختیار باشگاه‌ها قرار بگیرد.


بیشتر بخوانید: ماجرای تست کرونای پیام نیازمند


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار