به همت بنیاد علوی؛

رفع محرومیت زدایی با تمرکز بر مناطق کم برخوردار

بنیاد علوی در ۴ عرصه فرهنگی، کارگروه اقتصاد، کارگروه عمران، و سلامت در زمینه محرومیت زدایی در بخش درمیان از بهمن سال گذشته فعالیت خود را شروع کرده است.

مهدوی پور نماینده بنیاد علوی در خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازبیرجند ،گفت: با هدف محرومیت زدایی و توسعه استان در روستا‌ها نقاط ضعف و قوت را شناسایی شد و برای هر چند روستا یک سفیر قرار داده شد تا رابطی بین بنیاد علوی و مردم روستا باشد.

او  با بیان اینکه هدف بنیاد علوی این است که به شهرستان درمیان به عنوان یکی از شهرستان‌های مرزی و کمتر برخوردار در راستای توسعه این منطقه در کنار دولت کمک و مستضعفین را توانمند سازد افزود: در راستای توانمند سازی و حل مشکلات روستا از خود مردم آن روستا‌ها کمک گرفته شود.

نماینده بنیاد علوی در خراسان جنوبی ادامه داد: در عرصه ورزش و جوانان ساخت ۶ پروژه که شامل پنج زمین چمن مصنوعی و یک سالن ورزشی در روستای نوغاب و همچنین ۵۰ درصد هزینه تکمیل سالن روستای آواز را به عهده گرفته است .

او افزود: بنیاد علوی در عرصه سلامت، با توجه به شیوع کرونا حمایت ویژه از گروه‌های جهادی را داشته است و دو کارگاه تولید ماسک در قهستان و اسدیه راه اندازی و بیش از ۱۲ هزار ماسک در این دو کارگاه تولید شده است.

مهدوی پور از دیگر برنامه‌های بنیاد علوی ضدعفونی کردن معابر شهری و روستای را مطرح کرد.

نماینده بنیاد علوی در خراسان جنوبی بیان کرد: در بحث فرهنگی شبکه‌ای به نام امین ازدواج در دست بررسی است که در این طرح آموزش به افرادی برای واسطه ازدواج (تشکیل خانواده  با محوریت مسجد)   داده می شود .

او افزود: در ایام کرونا ۴ هزارو ۳۰۰ بسته حمایتی به ارزش ۲۰۰ هراز تومان از طرف بنیاد علوی و مستضعفین در مناطق درمیان بین نیازمندان توزیع شده است.

 در بهمن ۹۸ تفاهم نامه‌ای در راستای محرومیت‌زدایی از شهرستان درمیان بین استانداری خراسان جنوبی و بنیاد علوی منعقد شد.

انتهای پیام /  ط آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار