مسافرت‌های غیرضروری عاملی در افزایش مبتلایان به کرونا

رییس شبکه بهداشت و درمان رامسر از تداوم وضعیت قرمز بیماری کرونا در رامسر خبر داد و گفت: مسافرت‌های غیرضروری عاملی در افزایش مبتلایان به کرونا است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، حمیدرضا مبشری رییس شبکه بهداشت و درمان رامسر در جلسه هفتگی ستاد عملیاتی پیشگیری از کرونا ویروس رامسر با بیان اینکه تا اواخر فروردین وضعیت پایدار کرونا در شهرستان حاکم بود از افزایش بیماران بستری همزمان با آغاز سفر‌های غیرضروری خبر داد.

او گفت: بیشتر مردم بومی شهرستان به بهداشت فردی و استفاده از ماسک عمل می‌کنند، اما متاسفانه مسافران توجه کمتری به این موضوع دارند.


بیشتر بخوانید: شناسایی ۶۷ بیمار جدید مبتلا به کرونا در مازندران


مبشری افزود: تشدید بازرسی‌ها و گسترش مباحث آموزشی در دستور کار این ستاد قرار دارد و نیازمند تداوم مشارکت مردمی هستیم

رییس شبکه بهداشت و درمان رامسر با بیان اینکه کارکنان بهداشتی و درمانی همچنان در آماده باش و مثل گذشته در تلاش هستند، گفت: کسانی که اعتقادی به کرونا ندارند کافیست چند ساعت در این گرمای هوا لباس فضای بیمارستانی را بپوشند تا سختی کار کادر بهداشت و درمان را درک کنند.

مبشری افزود: هم اکنون علاوه بر بستری بودن ۲۰ نفر در بیمارستان امام سجاد (ع)، تعداد ۵۱۷ نفر مشکوک به بیماری در منازل قرنطینه و تحت رصد و کنترل مراقبین سلامت هستند.

او با قدردانی از همکاری نیرو‌های بسیجی و سپاه در کنترل قرنطینه این افراد مشکوک گفت: از ابتدای شیوع ویروس تا ۱۰ خرداد ۹۹ تعداد سه هزار و ۶۲۷ نفر بیمار مشکوک و محتمل به کرونا در شهرستان رامسر قرنطینه و مراقبت خانگی که از این تعداد تاکنون سه هزار و ۱۰ نفر پایان قرنطینه آنان اعلام شده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان رامسر با بیان اینکه شهرستان رامسر همچنان در وضعیت قرمز کرونا قرار دارد از مجاز بودن فعالیت رستوران‌ها با ۵۰ درصد ظرفیت خبر داد.

مبشری افزود: فعالیت ورزشی تیمی و پربرخورد، استخر‌ها و آبگرم‌های سرپوشیده، مراسم ترحیم در مساجد و جشن‌ها در تالار‌ها همچنان ممنوع است.

انتهای پیام/ م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار