زمین‌گیر شدن پروا‌زهای فرودگاه سنندج

کمتر از ۲ ماه از وعده برنامه‌ریزی برای برقراری پرواز‌های خارجی از فرودگاه سنندج نگذشته که پرواز‌های داخلی آن هم متوقف شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، فرودگاه سنندج با زیربنایی حدود ۹۰۰ هزار مترمربع، در جنوب غربی شهر سنندج و در ابتدای جاده سنندج - کرمانشاه قرار دارد، عملیات ساختمان اولیه آن در سال ۱۳۴۷ آغاز و در سال ۱۳۵۰ به عنوان تنها فرودگاه عملیاتی استان کردستان با امکانات بسیار اندک شروع به کار کرد.

زمین‌گیر شدن پروزا‌های فرودگاه سنندج

این فرودگاه سال‌هاست با مشکلات کمبود پرواز روبه‌رو است  ومشکلات فرودگاه سنندج و تعطیلی گاه و بیگاه پرواز‌های محدود آن، موجب شد این فرودگاه در سال‌های گذشته تا مرز تعطیلی نیز پیش برود.

فرودگاه سنندج که علاقه زیادی به افزایش پذیرش پرواز‌های بیشتر از مقاصد مختلف دارداین روز‌ها امکان نشست و برخاست هواپیما‌ها در آن وجود ندارد. بطوری که از آخرین پروازدر این فرودگاه ۲ روز می‌گذرد وگویا این آغازی برای پایان این پروازهاست.

۲ ماه پیش بود که اعلام شد فرودگاه سنندج در حال برنامه ریزی برای برقراری پرواز‌های خارجی در سال جاری هست.اما حالا پرواز‌های داخلی این فرودگاه که انگشت شمار هم بود، متوقف شده است.

زمین‌گیر شدن پروزا‌های فرودگاه سنندج

یکی از نمایندگان فروش بلیط در دفتر هواپیمایی سنندج می‌گوید:تا ۱۹ خردادماه پروازی نداریم.

زمین‌گیر شدن پروزا‌های فرودگاه سنندج

او می‌افزاید:سالانه نزدیک به یک میلیون نفر گردشگر به این استان سفر می‌کنندکه در مجموع ۳ تا ۴ پرواز برای استان کردستان ظرفیت داریم که متاسفانه با این وضعیت پروازی انجام نمی‌شود.

این درحالی است که مسئولین از افزایش پرواز‌ها نه تنها به مقصد تهران بلکه به خارج از کشور هم وعده‌هایی داده بودند.

عبدالمحمدزاهدی استاندار سابق کردستان می‌گوید:در آینده پرواز‌های استان به تهران افزایش می‌یابد که امیدواریم با برنامه ریزی‌های که قرار است انجام شود پرواز‌های خارجی هم داشته باشیم.

آخوندی وزیرسابق راه وشهرسازی در سفرخود به استان کردستان اظهار امیدواری کرده بود که پرواز‌های روزانه به سنندج داشته باشیم.

استان مرزی کردستان به دریا راه ندارد فعلا راهی هم برای ورود قطار به این استان ساخته نشده، جاده هایش هم تعریفی نداردوهرروز قربانی می‌گیردوقطع پرواز‌های سنندج هم این روز‌ها قوز بالا قوز شده است.

نظری زاده مدیر فرودگاه‌های سنندج مشکلات مالی وفنی این روز ها‌ی فرودگاه سنندج را عامل بی رغبتی برای نشستن پرنده‌های آهنی در باند می‌داند.

زمین‌گیر شدن پروزا‌های فرودگاه سنندج

او خراب بودن دستگاه‌ای ال اس را عمده این مشکلات در فرودگاه سنندج عنوان کردو می‌گوید:۹ ماه از چک اعتباری آن گذشته وهیچ پروازی حاضر به فرود در این فرودگاه نیست.

زمین‌گیر شدن پروزا‌های فرودگاه سنندج

نظری می‌افزاید:برای به مدار آوردن این دستگاه یک سری موانع مصنوعی همچون تیر‌های برق و ساختن بدون مجوز اماکن مسکونی وجود دارد که باید در داخل شهر ودر مجاورت فرودگاه خذف شوند.

مدیر فرودگاه‌های سنندج می‌گوید:با هر شرکت هواپیمایی که مذاکره می‌کنیم به این نتیجه می‌رسند که، چون دستگاه خاموش است امکان برقرای پرواز وجود ندارد.

اعضای دفاتر گردشگری استان هم مشکلات دیگری را مزید برعلت می‌دانند

یکی از اعضای دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری کردستان می گوید:غیر از مسائل فنی فرودگاه سنندج، برخی کارشکنی‌ها در جهت تامین منافع برخی اشخاص که می‌خواهند فرودگاه را در همین حالت نگه دارند، صورت می‌گیرد.

استان کردستان به دلیل موقعیت جغرافیایی ومرزی بودنش ظرفیت تبدیل شدن به فرودگاه بین المللی رادارداما متاسفانه پرواز‌هایی در این فرودگاه انجام نمی‌شود و این درحالی است که مسئولین برای راه اندازی فرودگاه سقز خیز برداشته اندکه فرودگاه آماده وساخته شده سنندج هنوز نیازمند توجه بیشتر است.

زمین‌گیر شدن پروزا‌های فرودگاه سنندج

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.