فیلم‌های مهیج سینما با موضوع تعقیب و گریز+تصاویر

یکی از اصلی‌ترین راه‌ها برای ایجاد تنش و هیجان در یک فیلم سینمایی استفاده از مضامین تعقیب و گریز است.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان ، در حالی که ژانر مهیج به شکل‌ها و اندازه‌های زیادی وجود دارد، یک موضوع کاملا مشترک به نام تنش وجود دارد که تمامی فیلم‌ها  را در این ژانر  به یکدیگر وصل می‌کند، چگونگی به دست آوردن این تنش در فیلم‌های مختلف متفاوت است.

بعضی فیلم‌ها شخصیت‌های خود را در یک موقعیت مرگبار گرفتار می‌کنند، در حالی که برخی دیگر راز و رمز‌هایی را پیش روی آنها قرار می‌دهند.

با این حال یکی از رایج‌ترین نوع روایت در این ژانر، تعقیب و گریز است که به اصطلاح موش و گربه‌ای نامیده‌ می شود. این نوع فیلم معمولا شامل یک شخصیتی می‌شود که توسط یک شخصیت مخالف دنبال می‌شود. هر کدام از این شخصیت‌ها فراز و فرود‌هایی دارند که باعش ایجاد تنش مورد انتظار می‌شود. در ادامه تعدادی از فیلم‌هایی را که در این ژانر پیشرو هستند بررسی می‌کنیم.

جایی برای پیرمرد‌ها نیست «No Country for Old Men»

فیلم‌های مهیج سینما با موضوع تعقیب گریز
«جایی برای پیرمرد‌ها نیست» یکی از فیلم‌های برادران کوئن است که می‌تواند یک اثر هنرمندانه تلقی شود که از رمانی به همین نام اقتباس شده است. این فیلم سینمایی داستان شخصی به نام لوئلین ماس با بازی جاش برولین را روایت می‌کند که پولی را از یک معامله مواد مخدر می‌دزدد. اما یک مجرم بی رحم به نام آنتون چیگور در داستان وجود دارد که به دنبال این پول است.

مخمصه «Heat»

فیلم‌های مهیج سینما با موضوع تعقیب گریز
فیلم جنایی «مخمصه» به کارگردانی مایکل مان در سال ۱۹۹۵، به خاطر سکانس روبروی هم قرار دادن آل پاچینو و رابرت دنیرو معروف است. این فیلم داستان لیتوتنت هانا با بازی پاچینو را روایت می‌کند که سعی دارد تلاش‌های یک مجرم به نام نیل مک کوالی برای سرقت یک بانک، به عنوان آخرین سرقتش را خنثی کند؛ رویارویی نهایی این دو شخصیت کاملا رضایت بخش است.

شمال از شمال غربی «North By Northwest»

فیلم‌های مهیج سینما با موضوع تعقیب گریز
امکان ندارد لیستی از فیلم‌های پر تنش تهیه کنیم و اسمی از آثار آلفرد هیچکاک نبریم. فیلم سینمایی «شمال از شمال غربی» که در سال ۱۹۵۹ ساخته شده داستان مردی را روایت می‌کند که خودش را در میان ماجرایی جاسوسی می‌بیند و با اتهاماتی که به وی زده شده تحت تعقیب است. این فیلم با چند سکانس اکشن  از بهترین‌های سینما به شمار می آید.

پسر پیر «Old boy»

فیلم‌های مهیج سینما با موضوع تعقیب گریز
در حالی که «پسر پیر» یکی از بهترین فیلم‌های مهیج ساخته شده تلقی می‌شود، یکی از آزار دهنده‌ترین موارد نیز است. در این فیلم مردی را می بینیم که در روز تولد دخترش به دلایل نا معلومی ربوده می‌شود و به مدت ۱۵ سال در یک اتاق بدون پنجره زندانی می‌شود. او پس از این ۱۵ سال تصمیم می گیرد شخصی را که عامل این حبس است را پیدا کند. این فیلم بهترین اثر مهیج سینمای کره جنوبی است.

حیثیت «The Prestige»

فیلم‌های مهیج سینما با موضوع تعقیب گریز

این فیلم، محصول سال ۲۰۰۶، با وجود آنکه یکی از فیلم‌های کریستوفر نولان است اما کمتر در مورد آن صحبت شده و یکی از بهترین فیلم‌های نولان است که مضمون‌های راز آلود را به داستان مهیج خود تزریق می‌کند. داستان فیلم روایت دو جادوگر یا بهتر بگوییم، شعبده باز است که سعی می‌کنند از یکدیگر بهتر باشند. کریستین بیل و هیو جکمن بازی شگفت انگیزی را در فیلم ارائه داده اند.

رفتگان «The Departed»

فیلم‌های مهیج سینما با موضوع تعقیب گریز
فیلم رفتگان یک نمونه موفق برای آنکه چطور یک اثر ساخته شده را دوباره بازسازی کنیم. این فیلم به کارگردانی اسکورسیزی در سال ۲۰۰۲ بازسازی یک اثر هنگ کنگی به نام «امور دوزخی» است. این فیلم داستان یک مجرم که به یک مامور اف بی آی تبدیل شده و ماموری که در بین مجرمان جاسوس است توانسته چندین جایزه را از نود و نهمین دوره اسکار دریافت کند.

ترمیناتور:روز قضاوت «Terminator: Judgment day»

فیلم‌های مهیج سینما با موضوع تعقیب گریز
ترمیناتور یکی از معدود فیلم‌هایی است که حتی از فیلم اصلی خود نیز بهتر است. این فیلم سینمایی که محصول سال ۱۹۸۴، چند مورد از جذاب‌ترین سکانس‌های اکشنی که در فیلم‌ها استفاده شده است مربوط به ترمیناتور است.

هفت «Seven»

فیلم‌های مهیج سینما با موضوع تعقیب گریز
این اثر به کارگردانی دیوید فینچر، یک فیلم هنرمندانه است که خط داستانی آن در میان، هیجان، ترس و داستان‌های پلیسی می‌گذرد. شخصیت‌های غنی فیلم به همراه داستانی برجسته و رمز و راز‌های وحشتناک این اثر را یکی از فیلم‌های ماندگار تبدیل کرده است. این فیلم داستان دو کاراگاه با بازی برد پیت و مورگان فریمن را روایت می‌کند که در تلاش هستند یک قاتل زنجیره‌ای را پیدا کنند.

شوالیه تاریکی «The Dark Knight»

فیلم‌های مهیج سینما با موضوع تعقیب گریز
توجه به اینکه این فیلم، اقتباسی از شخصیت‌های کتاب‌های مصور است، باعث می‌شود که فراموش کنیم هسته اصلی فیلم در واقع یک فیلم جنایی مهیج است. این اثر یکی از معدود فیلم‌هایی است که با گذشت زمان کوتاهی به آثار ماندگار سینما پیوسته است. تا جایی که هم امتیاز با «پدر خوانده» در رتبه چهارم برترین‌های IMDb قرار دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار