حمام تاریخی درده شهرستان فیروزکوه مرمت می‌شود

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان فیروزکوه گفت: حمام تاریخی روستای درده با اعتبار ۲۵۰ میلیون ریال مرمت می‌شود.

به گزارش حوزه میراث و گردشگری  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تهران، ابراهیم اکبری رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان فیروزکوه، امروز شنبه ۱۰ خرداد ۹۹ گفت: حمام تاریخی روستای درده توسط مالک و زیر نظر اداره میراث فرهنگی شهرستان مرمت می‌شود. اعتبار این کار ۲۵۰ میلیون ریال است.

اکبری گفت: پس از تکمیل مرمت این حمام تاریخی باید برای آن یک کاربری فرهنگی مناسب با بافت فرهنگی روستای درده تعریف کرد که پیشنهاد ما تبدیل این حمام به موزه مردم شناسی این روستاست.

او افزود: این حمام شامل دالان و دهلیز، بینه و سکو‌های سربینه، میان در و گرمخانه است که با توجه به نیاز و جمعیت روستا در دوره قاجار در ابعاد بسیار کوچکتر در مقایسه با حمام‌های شهری ساخته شده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان فیروزکوه گفت: وجود حمام‌های عمومی و قدیمی در روستا‌های شهرستان فیروزکوه این فرصت را ایجاد کرده که با مرمت و بازسازی آن‌ها زمینه جذب مسافر و گردشگر به منظور شناساندن فرهنگ و هویت این دیار و همچنین ایجاد اشتغال و درآمدزایی برای مردم منطقه فراهم گردد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Australia
ملک دار
۱۸:۴۷ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
با سلام و احترام. من از اهالی این روستا هستم. این عکسی که از این حمام گذاشتید، منطقه یا برای نگهداری احشامه لطفا از عکس مناسب تری استفاده کنید. متشکرم.
آخرین اخبار