سی‌ان‌ان: مشاور سابق امنیت ملی ترامپ و سفیر روسیه با یکدیگر تبانی کرده بودند

سی‌ان‌ان به استناد برخی اسناد محرمانه اعلام کرد مایکل فلین و سفیر روسیه در آمریکا درباره تحریم‌ها با یکدیگر گفتگوهایی داشته‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی‌ان‌ان، اسناد محرمانه‌ای که به تازگی فاش شدند نشان می‌دهند «مایکل فلین» مشاور سابق امنیت ملی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، در سال ۲۰۱۶  در تماسی تلفنی با سفیر روسیه در آمریکا سعی کرده او را متقاعد کند تا روسیه به تلافی تحریم‌هایی که آمریکا در دوران اوباما بر مسکو تحمیل کرده است، واشنگتن را تحریم نکند.

اسناد محرمانه‌ای که به تازگی فاش شده‌اند نشان می‌دهد برخلاف آنچه در گذشته مقامات آمریکایی اذعان داشته‌اند، مایکل فلین با سفیر روسیه درباره تحریم‌ها مکالمات تلفنی داشته است.

فلین متهم به دروغگویی به رابرت مولر، بازرس ویژه تحقیقات درباره دخالت روسیه در انتخابات آمریکاست.

خلاصه تماس‌های فلین با سرگئی کیسلیاک، سفیر وقت روسیه در آمریکا، نشان می‌دهد او در مکالمه‌ای تلفنی از روسیه خواسته تا واکنش متقابل و شدیدی (به تحریم‌ها) نداشته و موضع میانه را اتخاذ کند.

به گزارش این اسناد، فلین در این تماس تلفنی گفته است: «لطفا سطح خشونت و تقابل تحریم‌ها را پایین بیاورید. زمانی‌که به کشور ما بیایید گفتگویی خواهیم داشت و روابطمان را بهتر می‌کنیم.»

سفیر روسیه در تماس تلفنی دو روز بعد خود با فلین نیز گفته بود تحت تأثیر صحبت‌های او قرار گرفته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار