بازداشت بیش از ۲۰۰ معترض ضد نژادپرستی در نیویورک

بنا به اعلام رئیس پلیس نیویورک، بیش از ۲۰۰ معترض در جریان ناآرامی‌های ضدنژادپرستی در این شهر در واکنش به قتل شهروند سیاه‌پوست آمریکایی به دست پلیس آمریکا، بازداشت شدند.

بازداشت بیش از ۲۰۰ معترض ضد نژادپرستی در نیویورکبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از راشاتودی، در ادامه ناآرامی‌های در شهر‌های مختلف آمریکا، رئیس پلیس شهر نیویورک از بازداشت بیش از ۲۰۰ معترض در جریان اعتراضات به قتل فجیع یک مرد سیاه‌پوست توسط پلیس خبر داد.

بنا به اعلام مقامات پلیس شهر نیویورک، در اعترضات دو روز گذشته در این شهر، ۳ هزار معترض حضور داشته، که بیش از ۲۰۰ تن از آن‌ها توسط نیرو‌های پلیس بازداشت شدند.

رئیس پلیس شهر نیویورک اعلام کرد برخی نیرو‌های پلیس در جریان اعتراضات اخیر در درگیری با مردم مجروح شدند. در میان بازداشت شدگان دو زن نیز بودند که بنا به اعلام پلیس به دلیل پرتاب بطری آتش‌زا به سوی خودرو پلیس بازداشت شدند. رئیس پلیس نیویورک یادآور شد اعتراضات در بخش‌هایی از شهر مسالمت آمیز و در بخش‌هایی با آشوب و خشونت همراه بود.

در تظاهرات شب گذشته در مرکز شهر لس آنجلس نیز، بیش از ۴۰۰ نفر از معترضان به خشونت پلیس بازداشت شدند. پلیس لس آنجلس مدعی شده است این افراد به اتهام غارت و جرائم دیگر غیر از اعتراض بازداشت شده‌اند. این در حالی است که پلیس به منظور متفرق کردن معترضان به استفاده از گاز اشک آور و ... متوسل شد. همچنین در اعتراضات شب گذشته لس آنجلس دو افسر پلیس از ناحیه دست و سر زخمی شدند.

قتل بی‌رحمانه جورج فلوید از سوی پلیس آمریکا موجی از خشم و انزجار را در این کشور به راه انداخته که به رغم گذشت چند روز از آن فروکش نکرده و در حال گسترش به سراسر آمریکاست.

روز جمعه شهر‌های مختلف آمریکا صحنه اعتراض گسترده مردمی نسبت به رفتار‌های نژادپرستانه و خشونت پلیس این کشور بودند. معترضان در شهر‌های مختلف آمریکا خواهان اجرای عدالت در خصوص قتل جورج فلوید که بی‌رحمانه به دست پلیس شهر مینیاپولیس به قتل رسید، هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار