خط و نشان دوباره ترامپ علیه معترضان

رئیس جمهور آمریکا بار دیگر معترضان به قتل جورج فلوید، سیاه پوست آمریکایی به دست پلیس را تهدید کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا بار دیگر معترضان به قتل جورج فلوید، سیاه پوست آمریکایی به دست پلیس را تهدید کرد.

بر این اساس، ترامپ در سخنرانی در مراسم پرتاب نخستین موشک فضاپیمای خصوصی اسپیس ایکس گفت: مرگ جورج فلوید یک تژادی بود. این اتفاق هرگز نباید رخ می‌داد. من درد مردم را درک می‌کنم.

وی خاطر نشان کرد: شاهد آن هستیم که آشوبگران در حال بی احترامی به فلوید هستند. ما به اوباش گران اجازه نخواهیم داد جامعه و شهر ما را خراب کنند. دولت من به خشونت اوباش پایان خواهد داد. آشوب ادامه نخواهد یافت.

پیشتر ترامپ تظاهرکنندگانی که نسبت به قتل جورج فلوید، سیاه پوست امریکایی به دست پلیس این کشور اعتراض داشتند را تهدید کرده بود. ترامپ در توییتی از تیراندازی مستقیم به سوی معترضان خبر داده بود.

با بالا گرفتن اعتراضات به قتل جورج فلوید، سیاه پوست آمریکایی به دست پلیس مینیاپولیس، برخی معترضان از ایالت‌های دیگر خود را به مینه سوتا می‌رسانند تا در تظاهرات علیه نژادپرستی شرکت کنند. در همین حال، ویلیام بار، دادستان آمریکا به صورت رسمی اعلام کرد عبور از مرز‌های ایالتی برای شرکت در این تظاهرات جرم محسوب می‌شود.

پیش‌تر رئیس جمهور آمریکا مدعی شده بود بیش از ۸۰ درصد از شرکت کنندگان در تظاهرات علیه نژادپرستی در مینیاپولیس از ایالت‌های دیگر به این شهر آمده بودند.

تظاهرات اعتراضی به تبعیض نژادی و قتل این سیاه پوست بی گناه تنها به ایالت مینه سوتا خلاصه نمی شود. در ادامه ناآرامی‌های در شهر‌های مختلف آمریکا، رئیس پلیس شهر نیویورک از بازداشت بیش از ۲۰۰ معترض در جریان اعتراضات به قتل فجیع یک مرد سیاه‌پوست توسط پلیس خبر داد.

بنا به اعلام مقامات پلیس شهر نیویورک، در اعترضات دو روز گذشته در این شهر، ۳ هزار معترض حضور داشته، که بیش از ۲۰۰ تن از آن‌ها توسط نیرو‌های پلیس بازداشت شدند.

رئیس پلیس شهر نیویورک اعلام کرد برخی نیرو‌های پلیس در جریان اعتراضات اخیر در درگیری با مردم مجروح شدند. در میان بازداشت شدگان دو زن نیز بودند که بنا به اعلام پلیس به دلیل پرتاب بطری آتش‌زا به سوی خودرو پلیس بازداشت شدند. رئیس پلیس نیویورک یادآور شد اعتراضات در بخش‌هایی از شهر مسالمت آمیز و در بخش‌هایی با آشوب و خشونت همراه بود.

در تظاهرات شب گذشته در مرکز شهر لس آنجلس نیز، بیش از ۴۰۰ نفر از معترضان به خشونت پلیس بازداشت شدند. پلیس لس آنجلس مدعی شده است این افراد به اتهام غارت و جرائم دیگر غیر از اعتراض بازداشت شده‌اند. این در حالی است که پلیس به منظور متفرق کردن معترضان به استفاده از گاز اشک آور و ... متوسل شد. همچنین در اعتراضات شب گذشته لس آنجلس دو افسر پلیس از ناحیه دست و سر زخمی شدند.

قتل بی‌رحمانه جورج فلوید از سوی پلیس آمریکا موجی از خشم و انزجار را در این کشور به راه انداخته که به رغم گذشت چند روز از آن فروکش نکرده و در حال گسترش به سراسر آمریکاست.

روز جمعه شهر‌های مختلف آمریکا صحنه اعتراض گسترده مردمی نسبت به رفتار‌های نژادپرستانه و خشونت پلیس این کشور بودند. معترضان در شهر‌های مختلف آمریکا خواهان اجرای عدالت در خصوص قتل جورج فلوید که بی‌رحمانه به دست پلیس شهر مینیاپولیس به قتل رسید، هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
reza
۱۱:۱۶ ۱۱ خرداد ۱۳۹۹
هی ترامپ: به روشی گرفتار شده ای که با همین روش توسط غولهای رسانه ای و شبکه های جهانی : کشور سوریه را با شورشهای اولیه وهدایت آن موجب ویرانی این کشور طی هشت سال شدید....در کشور عراق نیز با همین روش آشوبگران را علیه دولت قانونی هدایت و رهبری کردید و هشت سال با کمک سربازان پیدا و ناپیدای خود زیر ساختهای این کشورها را شخم زدید و نابود کردید در افغانستان به نوعی در لیبی به نوعی در سودان به نوعی در یمن به نوعی .......بالاخره خداوند مسیح(ع) صبرش تمام شد و انتقام تمام خونهای ریخته شده در سراسر جهان را مطابق با حکم خون بیگناه در کتاب مسیح(ع) الآن توسط جرقه های در حال انفجار در خاک خودتان توسط مردم خودتان خداوند قصاص خون بیگناهان جهان را دامن گیرتان کرده.......توسط .حقوق بشرآمریکائی مبارزه با نژادپرستی و آپارتاید و..........
آخرین اخبار