سفیر آمریکا در بغداد: گفت و گوهای راهبردی با عراق با هدف غلبه بر چالشهاست

سفیر آمریکا در بغداد با انتشار ویدئویی، به ارائه توضیحات در خصوص گفت و گوهای راهبردی کشورش با عراق پرداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه آر تی، ماتیو تولر، سفیر آمریکا در بغداد امروز یکشنبه با انتشار فیلمی اعلام کرد گفت و گوهای راهبردی کشورش با عراق، با هدف غلبه بر چالشهایی صورت می گیرد که در پیش رو قرار دارد.

وی در یک مقطع ویدئویی که از سوی سفارت آمریکا در خصوص گفت و گوهای راهبردی پیش رو ماه آتی میلادی منتشر شده، گفت: در هفته های آتی همکاران من در هیئت اعزامی، به شکلی مفصل، چگونگی پرداختن به چارچوب راهبردی را مورد بررسی قرار خواهند داد و ما تمامی جوانب روابط دو جانبه مان و نیز روابط سیاسی، اقتصادی، آموزشی و عملی را مورد بررسی قرار می دهند. مسأله تنها محدود به کمک های امنیتی نیست.

وی در ادامه افزود: بخش اقتصادی سفارت بزودی تلاش خود را بر روی جلب هیئت های تجاری و نیز سرمایه گذاری های آمریکایی و کمک رسانی به عراق با هدف آنکه در زمینه انرژی مستقل باشد، به انجام می رساند.

سفیر آمریکا همچنین تصریح کرد: سفارت دفتر ویژه ‌ای هم برای امور پناهندگان و آوارگان و نیز بازسازی خانه‌ها، مزارع، مدارس و زیرساخت‌ها در سرتاسر عراق احداث کرده است.

وی با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی این سفارتخانه نیز گفت: «نسل آینده عراقی‌ها بزودی از بخش فرهنگی سفارتخانه بهره خواهند برد. ما سالانه صدها دانشجوی عراقی را به آمریکا اعزام می‌کنیم.»

سفیر آمریکا در عراق در پایان گفت: «همانطور که می بینید، شراکت ما با عراق تنها در محدوده امنیتی نیست و ما با امیدواری به سوی گفت‌ وگویی راهبردی با هدف همکاری در جهت توسعه روابط و از میان ببرداشتن تهدیدات پیش روی عراق حرکت می‌کنیم».
گفتنی است نخست وزیر عراق پیش از این در گفت‌و‌گوی تلفنی با مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا در خصوص آمادگی برای آغاز گفت‌و‌گوهای راهبردی میان کشورش با آمریکا بحث و تبادل نظر کرده بود.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد رضا
۲۱:۱۲ ۱۱ خرداد ۱۳۹۹
واقعا این لاینعقل ها فکر میکنن عراق همان عراقی است که زمان صدام بوده . برخوردی که با دانشجویان چینی در حال ادامه تحصیل در امریکا شده هنوز خبرش تازه است حالا دانشجوهای عراقی هم از همان سرویس ها بهره خواهند برد. زهی خیال باطل .سیاسیون عراق اگر حافظه تاریخی دارند. یک بار دیگر با طناب امریکا توی چا نمی روند.فقط عملکرد امریکا از صدام به این طرف را نیاز است واکاوی کنند . بجز منافع خودشون هیچ چیزی از جمله جان . مال. ناموس. فرهنگ .تاریخ . خاک و... در اولویت ایالات متحده آمریکا نیست و نخواهد بود.
آخرین اخبار