رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان خبر داد؛

جذب سفیران سلامت در روستا‌های سمنان

نوید دانایی گفت: دانشگاه علوم پزشکی سمنان علاوه بر شهر در روستای خیرآباد نیز سفیران سلامت را جذب کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، نوید دانایی رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان در مراسم آغاز به کار طرح هر خانه یک پایگاه سلامت گفت: این طرح سال قبل در آبانماه در سمنان و سه شهر دیگر ایران به صورت پایلوت انجام شد که نتایج خوبی را هم در بر داشت.

او افزود: سمنان تنها دانشگاه علوم پزشکی بود که به‌جز شهر در روستا نیز اجرای طرح هر خانه یک پایگاه سلامت را داشت و ما در روستای خیرآباد سمنان شاهد جذب سفیران سلامت بودیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان با بیان اینکه سفیران سلامت سمنانی در قالب طرح هر خانه یک پایگاه سلامت جذب شدند، ابراز کرد: این سفیران سلامت در سه گروه اصلی شامل بهداشت، توانبخشی و پیشگیری آموزش می‌بینند و این آموزش‌ها را به خانواده‌هایشان منتقل می‌سازند.

دانایی هدف این طرح را اجتماعی کردن مشارکت‌های مردمی در بحث بهداشت و درمان دانست و تصریح کرد: این طرح توانست در سمنان با جذب تعداد خوبی از سفیران سلامت همراه شود که هم اکنون در حال انجام کار‌های ترویج و بهداشتی هستند.

او با بیان اینکه اگر می‌خواهیم سلامتی را اشاعه دهیم باید از ظرفیت و آگاهی مردم و عموم جامعه بهره ببریم، بیان داشت: جز در سایه همراهی مردم نمی‌توان شاهد موفقیت در اجرای طرح‌های بهداشتی و درمانی بود.

انتهای پیام / ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار