تظاهرات آلمانی‌ها در اعتراض به نژادپرستی در آمریکا

همزمان با اعتراضات گسترده در آمریکا و در اعتراض به نژادپرستی در این کشور، آلمانی‌ها نیز برای سومین روز متوالی به اعتراضات خود ادامه دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آسوشیتدپرس، صدها آلمانی خشمگین در برلین پایتخت این کشور در اعتراض به قتل جورج فلوید برای سومین روز متوالی در این شهر تظاهراتی را برپا کردند.

این تظاهرات پس از آن صورت گرفت که در روز گذشته حدود ۲  هزار نفر از اهالی برلین ضمن حضور در حاشیه سفارت آمریکا در آلمان از نژادپرستی در این کشور اعلام انزجار کردند.

پل شررنر ۶۹ ساله که اصالتا اهل ویسکانسین آمریکاست، در بین صدها نفری است که در خارج از سفارت آمریکا در برلین تجمع کرده‌اند.

او گفت: «وظیفه من در شرایط کنونی حضور در این‌جاست، یک عبارت بسیار جالب وجود دارد که عبارتست از این‌که «سکوت سفید نوعی خشونت است» این جمله باعث شده که من امروز در بین تظاهرات‌کنندگان باشم».

همزمان در پاریس، خانواده و دوستان ترائوره، سیاه‌پوست فرانسوی که اندکی پس از دستگیری در سال ۲۰۱۶ جان خود را از دست داد، خواستار برگزاری تجمعی اعتراض‌آمیز در روز سه‌شنبه شدند. قرار است در این تجمع‌های اعتراض‌آمیز به جورج فلوید ادای احترام شود.

پلیس فرانسه در خصوص این سیاه‌پوست ادعا کرده که او در اثر سکته قلبی جان خود را از دست داده اما خانواده‌اش گفته‌اند که او در اثر شکنجه‌های پلیس کشته شده است.

اعتراضات در آمریکا در اعتراض به جنایت قتل جورج فلوید همچنان ادامه دارد. گارد ملی آمریکا و نیروهای امنیتی در پانزده ایالت آمریکا به حالت آماده باش درآمده‌اند. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۸ ۱۲ خرداد ۱۳۹۹
زحمت کشیدند ولی آلمانیها اگه جرات دارند یه تظاهرات نه بر علیه نژاد پرست ترین رژیم روی زمین یعنی رژیم صهیونیستی که اتفاقا قرارداد داره و پلیس آمریکا رو هم آموزش میده بلکه علیه رژیم حاکم بر کشور خودشون که سالانه میلیاردها یورو به رژیم صهیونیستی علاوه بر کمکهای تسلیحاتی مثل زیردریاییهای قادر به حمل سلاح اتمی کمک می‌کنه راه بندازند تا باور کنیم از نژادپرستی بدشون میاد و دلشون نمیخواد ما خاورمیانه‌ایهای رنگین پوست سلاخی و زمینهامون اشغال بشه
آخرین اخبار