همه‌پرسی قانون اساسی روسیه ماه آینده برگزار می‌شود

به گفته ولادیمر پوتین، رئیس جمهور روسیه همه‌پرسی اصلاح قانون اساسی این کشور تا ماه آینده برگزار خواهد شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از راشاتودی، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه روز دوشنبه طی جلسه کمیته مرکزی انتخابات اعلام کرد که همه‌پرسی در رابطه با قانون اساسی روسیه در یکم جولای مصادف با ۱۱ تیر ماه برگزار خواهد شد.

پوتین طی این جلسه افزود: «طبق قانون روسیه، موعد یکم جولای زمان مناسبی برای برگزاری همه‌پرسی است. مردم می‌توانند حد فاصل یک ماه آینده، بند‌های پیشنهاد شده در همه‌پرسی را بررسی کنند و سپس رای خود را به صندوق بیاندازند».

رئیس جمهور روسیه از همه مردم کشورش خواست تا در همه‌پرسی اصلاح قانون اساسی حضور پررنگی داشته باشند.

او همچنین از سایر مسئولان و مقامات روسیه خواست تا پیش‌نیازهای برگزاری همه پرسی را ایجاد کنند تا نگرانی‌ها در رابطه با شیوع ویروس کرونا حین برگزاری انتخابات رفع شود.

از جمله ابتکاراتی که برای کاهش خطر ریسک ابتلا به ویروس کرونا در نظر گرفته شده، رای دادن طی یک بازه ۶ روزه است تا خطر ابتلای رای‌دهندگان به ویروس کرونا کاهش یابد.

بر اساس رای دادگاه قانون اساسی روسیه ولادیمیر پوتین می‌تواند برای ۱۶ سال دیگر هم در مقام ریاست جمهوری باقی بماند. در صورت رای مثبت مردم روسیه به این اصلاحیه، پوتین برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری مشکلی پیش روی خود ندارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار