رئیس پلیس فلوریدا مردم را به استفاده از اسلحه برای سرکوب معترضان تشویق کرد

رئیس پلیس ایالت فلوریدای آمریکا روز گذشته از مردم این ایالت خواست برای مقابله با معترضانی که ایجاد آشوب می‌کنند از اسلحه‌های خود استفاده کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، رئیس پلیس ایالت فلوریدای آمریکا از مردم خواست در صورت مشاهده افرادی که در جریان اعتراضات قصد دارند به غارت مکانی بپردازند به روی آن‌ها اسلحه بکشند.

کلانتر «گردی جاد» روز گذشته در یک نشست مطبوعاتی گفت «مردم اینجا عاشق اسلحه هستند و همه آن‌ها اسلحه دارند. آن‌ها امشب در خانه‌هایشان در حالی که اسلحه‌هایشان آماده شلیک است، خواهند ماند.» او سپس خطاب به معترضان و تظاهرکنندگان گفت «اگر سعی کنید برای غارت و یا ایجاد آتش‌سوزی وارد خانه‌های آن‌ها شوید کاملا مطمئن هستم که شما را با سلاح‌هایشان بیرون خواهند انداخت. پس دست از سر ما بردارید.»

جاد در ادامه تاکید کرد میان معترضانی که مسالمت آمیز رفتار می‌کنند و آشوبگران تفاوت بسیاری وجود دارد و تهدید کرد «هر آشوبگر خشنی را که مرتکب هرگونه رفتار جنایتکارانه شود دستگیر و بازداشت خواهد کرد.»

ناآرامی‌های آمریکا پس از آن شروع شد که پلیس شهر مینیاپولیس هفته گذشته جورج فلوید، شهروند بی‌دفاع سیاه‌پوست، را که مدعی بود «کلاهبرداری» کرده به شکل فجیعی خفه کرد. پلیس پس از توقف، او را به زمین می‌زند و در حالی که بر گردن او زانو زده است، دستانش را از پشت می‌بندد. در این حادثه فلوید فریاد می‌زند که نمی‌تواند نفس بکشد و التماس می‌کند که او را نکشند. اما بی‌توجهی پلیس به او و فشاری که به گردنش وارد می‌شود باعث خفگی این شهروند بی‌دفاع می‌شود.

پس از آن مردم در سراسر این کشور در اعتراض به بی‌عدالتی‌ها به خیابان‌ها آمدند و در بسیاری از موارد این اعتراضات به خشونت شدید کشیده شد. بنا بر اعلام مقامات آمریکا در بیش از ۷۵ شهر بزرگ و مهم آمریکا اعترضات در جریان است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
reza
۱۲:۲۶ ۱۳ خرداد ۱۳۹۹
درست بلائی که آمریکا و. متحدانش بر سر کشور مردم لیبی آوردند و اهل لیبی اهل لیبی را کشتارهای دسته جمعی میکنند..........در ایالات متحده نیز سفیدپوستان و نژادپرستان مسلح با رنگین پوستان مسلح روبروی هم مانند دوران غرب وحشی که مقطعی از تاریخ200ساله این کشور است تاریخ تکرار میشود مکری که در کشور لیبی با شرقی و غربی کردن و سودان که با شمالی و جنوبی کردن هموطن هموطن خود را کشتار میکند توسط خداوند همین مکر گرفتار دامن ایالات متحده شده............
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۲ ۱۳ خرداد ۱۳۹۹
اين ديوونه رو فورا بايد بندازن تو قفس
Iran (Islamic Republic of)
reza
۱۱:۴۷ ۱۳ خرداد ۱۳۹۹
اینکه میگویند آمریکا غرب وحشی است یعنی همین......
و این قانون از همان تشکیل آمریکا که به ایالات متحده معروف شد از روز اولی که مهاجران سفیدپوست دارای مسلسل و توپ و گردانهای توپخانه ساکنین اصلی و صاحبخانه رنگین پوست آن را که سرخ پوستان می نامیدند جهت اشغال اراضی کشتارهای دسته جمعی کردند و بر منابع و ثروت آنان مسلط شدند مردانشان را کشتند تا منقطع النسل شوند و زنانشان را برای بیگاری و نیروی رایگان به مزارع و کارخانجات بردند و به غل و زنجیر کشیدند و زنده ماندگان فراری را بسوی قطب شمال هدایت کردند که اسکیموهای فعلی هستند و با شرایط محیطی سازگار شده اند و امروز هم هنوز که هنوز است توسط همین عده نژادپرست و سفید پوست شاهد برده داری نوین و بی عدالتی و قتل و کشتار دز روز روشن هستیم و غرب وخشی یعنی همین.از آزادی فقط مجسمه و شعارش و ژست سیاسی آن در ایالات متحده دیده میشود همین و بس و آزادی بیان و عدالت هیچ معنا و مفهوم قابل مشاهده و ملموسی ندارد..................
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۱:۱۰ ۱۳ خرداد ۱۳۹۹
اگر ریس پلیس فلوریدا همچین حرف عهمقانه ای بزندامریکا به جنگ داخلی کشیده میشود
احتمالا با همین مساله خدا انتقام خون مردم بیگناه سیاهپوست افریقایی و مسلمان خاورمیانه را از امریکا خواهد گرفت
خون ملت یمن فلسطین عراق سوریه و زندانیان بحرینی پایمال نخواهد شد
خون شهدای جنگ ایران با صدام پایمال نخواهد شد
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۰:۴۵ ۱۳ خرداد ۱۳۹۹
ان شاالله با این دستور جنگهای خیابانی در امریکا شروع میشود امین .
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۷:۵۰ ۱۳ خرداد ۱۳۹۹
پایان امریکا ، به همین شکل هست
از بی عدالتی ، مردم به خیابانها میریزند و پنجاه ایالت امریکا به ده ها کشور کوچک تبدیل میشود
آخرین اخبار