پورابراهیمی:

هیچ اصلاحی در ساختار بودجه صورت نگرفته است

نماینده مردم کرمان گفت: علی‌رغم تأکید رهبری در سال ۹۷، هیچ اصلاحی در ساختار بودجه صورت نگرفته است.

هیچ اصلاحی در ساختار بودجه صورت نگرفته استبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا پورابراهیمی، نماینده مردم کرمان در جلسه علنی امروز  مجلس شورای اسلامی با اشاره به گزارش عملکردی روسای بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: اصلاح نظام مالیاتی برای رفع تبعیض و فاصله طبقاتی یکی از مطالبات اصلی در روند بودجه نویسی است که باید بیش از پیش به آن توجه شود. همچنین ساماندهی دارایی‌های دولت نیز همچنان موضوعی است که مغفول مانده و در اجرا سر و شکلی به خود نگرفته است.

او تصریح کرد: براساس گزارشات دارایی‌های دولت، بیش از ۷ هزار میلیارد تومان است که رقم کمی از آن می‌تواند بخش بزرگی از کسری‌های بودجه‌ای را جبران کند.

پور ابراهیمی گفت: ۶۰ درصد بانک‌ها و شرکت‌های دولتی که ۳ برابر بودجه عمومی کشور را در اختیار دارند زیان‌ده هستند، اما مشخص نیست چرا هیچ تدبیری برای این موضوعات از سوی دولت اتخاذ نمی‌شود. همچنین در زمینه ارز کالا‌های اساسی نیز آنچه که در جامعه منعکس می‌شود متفاوت از برنامه‌های پیش بینی شده است.

نماینده مردم کرمان گفت: مردم کالا‌ها را گران تهیه می‌کنند، مخصوصا سبد کالایی اقشار ضعیف و آسیب پذیر با افزایش قیمت مواجه است و این چرخه معیوبی است که ما ارز ارزان در اختیار تامین کنندگان کالای اساسی قرار می‌دهیم، اما کالای گران در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار