کشف و ضبط حدود ۱۰۴ لیتر سموم تاریخ گذشته

کارشناس مسئول حفظ نباتات جهاد کشاورزی مهاباد گفت: یک واحد توزیع کننده غیرمجاز سموم در گوک تپه شناسایی و ۱۰۴ لیتر سم کشاورزی از آن کشف و ضبط شد.

شمس برهان کارشناس مسئول حفظ نباتات جهاد کشاورزی شهرستان مهاباد در گفت و گو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، گفت: در بازدید مشترک اداره صنعت، معدن و تجارت و نظام مهندسی کشاورزی، منابع طبیعی و حفظ نباتات جهاد کشاورزی از فروشگاه‌های سموم در شهر گوک تپه  ۱۰۴ لیتر سم در قالب ۵ قلم سموم تاریخ مصرف گذشته و بدون برچسب فارسی کشف و ضبط و به مراجع قضایی معرفی شدند.

او ارزش سموم کشف شده را  ۶ میلیون تومان  اعلام کرد و افزود: هرگونه فروش سموم بدون برچسب فارسی، گران فروشی، نداشتن برچسب قیمت و ارائه ندادن فاکتور فروش از مصادیق تخلف محسوب می‌شود و مراکز باید پروانه فعالیت مسوول فنی از سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی را داشته باشند و آن را در معرض دید عموم قرار دهند.

کارشناس مسئول حفظ نباتات اداره جهادکشاورزی مهاباد از کشاورزان خواست سموم مورد نیاز خود را از فروشگاه‌های مجاز و با فاکتور دریافت کنند تا در صورت بروز هرگونه مشکلی قادر به پیگیری از مبادی حقوقی و قانونی باشند و دچار زیان و ضرر نشوند.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.