عضو تیم ملی قایقرانی:

بعد از مدت‌ها توانستم در دریاچه آزادی پارو بزنم

سلطانی گفت: خیلی خوشحالم که دوباره دریاچه آزادی برای تمرین به روی ملی پوشان قایقرانی باز شد.

سمن سلطانی عضو تیم ملی قایقرانی در ماده کایاک در گفت‌وگو با خبرنگار پایه و آبی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار داشت: قبل از قایقرانی حدود ۱۰ سال قهرمان شنای موزون کشور بودم و دوست داشتم وارد رشته‌ای بشوم که هم نزدیک آب باشد و هم بتوانم مدال‌های برون مرزی کسب کنم و پرچم کشورم را بالا ببرم. دایی من مربی قایقرانی است و با کمک و تشویق‌ او وارد رشته قایقرانی شدم. ملاک‌های مناسب برای ورود به رشته قایقرانی را داشتم به همین دلیل در این رشته پذیرفته شدم.

او افزود: چهار سال است که در تیم ملی قایقرانی حضور دارم. در مسابقات آسیایی زیر ۲۳ سال ازبکستان در آبان ماه ۹۷ موفق به کسب مدال نقره شدم.

عضو تیم ملی قایقرانی ادامه داد: در تعطیلی اردو‌ها از طریق فضای مجازی با مهسا مجللی مربی تیم در ارتباط بودم و طبق برنامه‌هایی که برای من و دیگر هم تیمی‌ها ارائه می‌داد ورزش می‌کردم. هیچ تمرینی جای پارو زدن در آب را نمی‌گیرد. در زمان اردو تمرینات بدنسازی را انجام می‌دهیم تا بتوانیم بر روی آب خوب پارو بزنیم، چون در این مدت امکان پارو زدن بر روی آب را نداشتم، مقداری افت کردم.

او گفت: در تعطیلی اردو‌ها، حمایت خوبی فدراسیون قایقرانی از ملی پوشان داشت. دستگاه ارگومتر را به صورت امانت از فدراسیون گرفتم و در خانه تمرین کردم. البته کیفیت تمرین در خانه در مقایسه با زمان اردو خیلی متفاوت است. برای مسابقات یک سال در اردو حضور داشتم و تقریبا چند روز مانده به اعزام به دلیل شیوع ویروس کرونا رقابت‌ها لغو شد. بیشتر زمان تعطیلی را سعی کردم به کار‌های عقب مانده ام رسیدگی کنم و به نقاط ضعف خود بیشتر توجه داشته باشم. البته ورزش را در برنامه روزانه ام دارم.

سلطانی گفت: دیروز بعد از حدود سه ماه دریاچه آزادی بر روی قایقرانان تیم ملی جهت تمرین انفرادی باز شد و اولین روز تمرین من با قایق بعد از این مدت تعطیلی‌ها بود. خیلی خوشحال بودم که توانستم دوباره تمرین کنم. کاملا اصول بهداشتی در دریاچه آزادی رعایت شد و هر قایقران ، قایق تک نفره داشت و در لاین خود تمرین می‌کرد.

او ادامه داد: مسیر خیلی سختی تا المپیک دارم. فدراسیون قایقرانی برای پیشرفت ما کمک زیادی می‌کند. امیدوارم مسئولان به قایقرانی نگاه ویژه‌ای داشته باشند. چون قایقرانی از جمله رشته‌های مدال آور است. با همه سختی‌ها و مشکلاتی که وجود دارد سعی می‌کنم تمرین‌های خود را به طور مستمر انجام دهم و امیدوارم به نتایج خوبی در مسابقات دست پیدا کنم.

او تصریح کرد: از تمامی کادر پزشکی و درمانی تشکر می‌کنم. امیدوارم همه مردم با دست به دست هم کرونا را شکست بدهیم.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار